Breaking

Tuesday, July 23, 2013

DAHSYAT! - Pembukaan Empangan Sungai Kuning Membebaskan 30 Juta Tan Lumpur (8 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sungai Kuning, yang mengalir melalui sembilan wilayah China, adalah salah satu sejarah dahsyat kerana kerap banjir besar-besaran. Pada zaman moden, banjir besar telah dibendung dengan terciptanya empangan, tetapi apa yang berlaku ini,sangat mengejutkan dengan senario yang berbeza.


Gambar ini adalah hasil daripada usaha-usaha pembersihan tahunan untuk mengeluarkan 30 juta tan lumpur yang terkumpul di atas dasar sungai di Xiaolang di Dam di Wilayah Henan.

Kelodak dengan deras keluar dari tiga saluran empangan dengan kelajuan 260 bilion liter sesaat. Dengan itu, ramai yang datang untuk menonton kuasa alam semula jadi yang merbahaya dan boleh mengancam keselamatan mereka.









TAOTAUAJER : Sungguh memukau pemandangan apabila air dari lepasan empangan memancut dengan kelajuan tinggi dan menghasilkan roket air. Pada masa yang sama mungkin mereka tak sedar dengan pelepasan ini boleh menyebabkan habitat akuatik musnah sepertimana yang kita lihat gambar di atas, banyangkan apabila batu karang dan kehidupan yang cantik di selaputi dengan lumpur dengan tanah agak-agak ape yang jadi? Korang fikirkan - Koleksi DAHSYAT! 

Adbox