Breaking

Saturday, September 15, 2012

GEMPAR! - Planet Musytari selamatkan bumi dari Meteor besar [VIDEO]

TAOTAUAJER - Subhanallah! Kita bernasib baik pada isnin lepas, Planet Musytari selamatkan bumi dari Meteor besar apabila musytari di langgar dengan meteor yang besar sehinggakan dapat di rakamkan.


Kejadian ini telah ditemui oleh ahli astronomi amatur yang berpangkalan di Bumi AS dan terlihat musytari di hentam meteor sekiranya musytari tiada pada kekudukannya pada masa itu maka meteor tersebut akan menghentam bumi.

Saksikan Video di bawah ini...

Korang boleh bayangkan sekiranya meteor menghentam bumi? ia akan menjadi perkara yang dahsyat. Korang boleh saksikan video ini  TAUTAK? - Kesan bila asteroid hentam bumi DAHSYAT !!

Dan Peterson Racine, Wisconsin, merenung Musytari pada hari Isnin apabila dia melihat cahaya terang, kilat putih pada permukaan planet tersebut. Apabila dia postkan apa yang dilihatnya itu secara online, astrophotographer lain, George Hall, mendapati ia adalah satu letupan besar di dalam rakaman video tersebut.

Rupa-rupanya, ia adalah sebuah meteor yang tertarik ke permukaan planet tersebut dan korang boleh saksikan video di bawah. Malah, ini adalah bukti kesan perlindungan Musytari terhadap Bumi. Kerana planet Musytarimempunyai medan graviti yang besar dan menarik kebanyakan asteroid besar dan komet ke arah nya, yang bermaksud bahawa kita terdapat sedikit ancaman kerana kita planet yang kecil.

saksikan video ini..


Kemudian korang bandingkan impak pelanggaran tersebut dengan saiz bumi ,dimana cahaya putih tersebut hampir sama dengan saiz bumi , jika planet kita yang kena amacam?


TAOTAUAJER : Kalau korang nak tau meteor besar yang sama penah melanggar Musytari pada tahun 2009 menyebabkan kawah di permukaan Musytari bersaiz Lautan Pasifik. [George 1985 melalui Space].



Adbox