Breaking

Saturday, September 15, 2012

WOW! - Rumah paling nipis di dunia sedang dibina di Poland (2 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Rumah adalah tempat untuk kita tinggal dari hujan dan panas selain dari itu kita perlukan keselesaan dengan ruang yang luas. Tapi tidak bagi rumah yang sedang di bina ini di Poland Rumah paling nipis dengan berukuran 120cm di titik terluas dan 71cm yang paling sempit.


Rumah yang dibina diantara dua bangunan di Warsaw adalah antara paling nipis didunia dan juga yang tao pernah catatkan dimana Seperti sebelum ini rumah paling kecil tao penah jumpa adalah Rumah dengan hanya 1.5 meter dan juga Fuyuh! Rumah Dengan Luas Hanya 2 Meter.

Saksikan Video di bawah ini....



Arkitek yang mereka bentuk rumah ternipis ini menggambarkan dimana "ia rumah yang memerlukan penyesuaian seperti kapal angkasa".

Arkitek Jakub Szczesny, yang mereka struktur tersebut berkata: "Ia adalah projek yang paling mencabar saya pernah membandingkan apa yang saya telah dilakukan dalam Autonomi Israel, Palestin atau Australia, ia adalah pada dasarnya lebar, atau sebaliknya kekurangan lebar bangunan ini.


SUMBER : ITN

TAOTAUAJER :  Pelik-pelik jer idea deorang nie, boleh ker nak duduk dengan dinding kiri dan kanan yang hanya berjarak 120cm? tak ke sesak nafas rasanyer.

Adbox