Breaking

Tuesday, February 18, 2014

SADIS! - Budak Syiria Ini Seberangi Gurun Yordania Seorang Diri Untuk Temui Keluarganya (3 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sungguh Menyayat hati! Apabila seorang budak lelaki berusia 4 tahun ditemui para sukarelawan UN berjalan berseorangan melintasi padang pasir. 



Dia dipercayai terpisah daripada keluarganya sewaktu cuba keluar dari Syria menuju ke Jordan untuk meneruskan hidup sambil membawa bungkusan yang tingginya hampir separuh badannya.

Kanak-kanak tersebut adalah Marwan, berusia empat tahun, yang terpisah dari keluarganya, kini dibantu oleh para staf UNHCR (Pesuruhjaya Tinggi Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Pelarian) untuk menyeberang," kata Andrew Harper, perwakilan UNHCR untuk Yordania, di Twitter, dua hari lalu.


Alhamdulillah, dia kini telah selamat berada di sisi keluarganya. Cuba bayangkan perasaannya terpisah daripada keluarganya, dan bergelut dengan kehausan, kelaparan, dan ketakutan berseorangan.

Teringat sejenak kisah Nabi Yusuf AS yang terkenal dengan kisah ditinggalkan di dalam telaga di padang pasir oleh abang-abangnya, yang akhirnya, ditakdirnya Allah menjadi kepala bendahara negara Mesir.

TAOTAUAJER : Sungguh, ujian itu terjadi untuk membentuk kita mempunyai jati diri yang kuat! Subhanllah baru berusia 4 tahun sudah mampu menempuh ujian sebesar ini.


Adbox