Breaking

Wednesday, February 19, 2014

WOW! - Batpod Beraksi Di Jalan Raya Malaysia [VIDEO]

TAOTAUAJER - Kalau kita saksikan filem “The Dark Knight” pastinyer korang kenal Badpot dimana ia sebenarnya adalah sebagai “escape pod” yang berada di dalam Tumbler. Kalau sebelum ini tao ada pernah tunjukkan batpod buatkan Vietnam, tanpa disangka motosikal sebegini juga ada di malaysia telah berjaya dirakamkan di jalan raya Malaysia.


Buat pengatahuan korang jentera seakan-akan digunakan dalam filem batman adalah hasil tangan orang kita yang kini menetap di Kajang, Selangor.

Dikatakan kenderaan itu hanya me­ngambil masa sebulan setengah untuk disiap­kan oleh pemilik bengkel Eastern Boober, Omar Jumiran.

Menurut Omar Jumiran. , enjin di bawah ‘perut’ Batpod adalah model Modenas Jaguh bersesaran 173 cc yang digunakan untuk menggerakkan jentera itu serta dipadankan dengan ekzos pendek diubah suai.

Beliau terpaksa me­ngeluarkan belanja lebih RM20,000 biarpun hanya sebulan setengah menyiap­kan jentera itu.


Saksikan video ini...



Kelihatan di Mudah.my motosikal ini juga dijual dengan harga RM 30 000 sebuah.

TAOTUAJER : Kini tao lihat di page beliau Eastern Bobber, kelihatan seperti sebuah Tumbler iaitu kenderaan Batman sedang dibuat dan mungkin pada suatu hari nanti bakal kelihatan di jalan malaysia nanti.


Adbox