Breaking

Monday, June 13, 2011

OMG! - Arnab “Mutan” Lahir di Fukushima kesan dari Radiasi

TAOTAUAJER - Setelah berlakunya gempa bumi di Jepun pada bulan March yang lalu dan kemusnahan yang berlaku terhadap loji Nuklear Fukushima nampaknyer telah menunjukkan effect nyer dimana seekor arnab "Mutan" telah lahir di Fukushima.

Arnab tidak bertelinga Mutan X-man...hehe, ape kuasa nyer..hehee

Bocornya reaktor nuklear Fukushima akibat gempa besar di Jepun baru-baru ini menimbulkan impak mutasi. Salah satunya, dengan ditemukan arnab yang lahir tanpa telinga di dekat reaktor nuklear Fukushima.

Saksikan juga video di bawah nie nanti

Walau level kerosakan akibat bocornya reaktor nuklir masuk kategori berbahaya, belum diketahui apakah arnab “mutan” itu terkait langsung dengan radioaktif dari reaktor Fukushima.

Seperti dikutip dari sciencenewsblog.com, ahli radiologi dari Universiti Colorado, F. ward Whicker, menyebutkan bahawa radiasi boleh berdampak mutasi yang boleh dilihat setelah proses kelahiran, seperti yang terlihat di video.


“Selain itu, boleh juga kerana bahan kimia di sekitar lingkungan, dan faktor lain yang menyebabkan mutasi,” jelas Whicker.

Korang tengok dalam video nieh , terlihat arnab tanpa telinga itu berinteraksi dengan arnab lain.




SUMBER : DailyMail

TAOTAUAJER : Bezanya terlihat jelas, kerana arnab lain memiliki telinga panjang, sedangkan arnab “mutan” itu tanpa telinga. Apakah kejadian seperti Chernobyl bakal terjadi ini baru kepada haiwan, lain hari ade orang tak de telinga la pulak. - Koleksi Pelik 

Adbox