Breaking

Friday, July 10, 2015

OMG! - Aksi Panas 'Separa Jimak' Atas Katil Ayda Jebat Dan Zul Ariffin Jadi Bahan Kritikan Netizens

TAOTAUAJER - Susulan tersebarnya Garis Panduan Penapisan Filem di laman sosial, netizen mengkritik adegan panas yang dilakonkan oleh Ayda Jebat dan Zul Ariffin dalam drama MAID.


Dalam drama MAID, arahan Michael Ang, adegan panas itu menunjukkan Ayda Jebat dan Zul Ariffin baring rapat mengiring sambil tangan lelaki itu merangkul pinggang Ayda. Apabila Ayda cuba beralih, Zul segera menarik badannya sehingga tersentuh bahagian-bahagian yang tidak sepatutnya.

Cerita Melayu sekarang level cerita Hollywood. Macam ni lah bagus, ada peningkatan. Lepas ni buat adegan cium mulut dengan berjimak pula.
Posted by Berita Malaysia Kini on Thursday, 9 July 2015

Berikutan itu, netizen mempertikaikan mengapa perlunya adegan-adegan seperti itu dilakonkan kerana adegan-adegan seperti itu akan merosak minda anak-anak muda.

Namun, berdasarkan garis panduan yang dikeluarkan oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF), mana-mana adegan intim, ghairah dan romantik secara pelukan dan dakapan antara lelaki dan perempuan atau sejenis dalam drama/filem Melayu diharuskan dipotong.

Dengan adanya garis panduan yang baru ini, semua saluran televisyen akan lebih mudah menyeragamkan penapisan content dan lebih menyakinkan menyiarkan content-content yang tidak mengundang kontroversi.

TAOTAUAJER : Sungguh tak disangka, dalam cerita melayu ada adegan macam ni. Memang patut kena kritik kalau dibiarkan makin lama biar ni cerita melayu ada adegan bercium dan berjimak secara terang-terangan. 


Adbox