Breaking

Thursday, October 24, 2013

WOW! - Polis Tiru Aksi Filem DIE HARD Tangkap Penjenayah [VIDEO]

TAOTAUAJER - Seorang anggota polis trafik di digelar sebagai John McClane Korea Selatan selepas dia meniru aksi hero filem Die Hard itu ketika menangkap seorang penjenayah, menurut media semalam.


Antara aksi dari filem DIE HARD

Saluran berita Amerika Syarikat, CNN melaporkan Kim Hyun-cheol, 33, disanjung sebagai wira kerana keberaniannya berpaut pada bumbung dan cermin sebuah kereta yang dipandu oleh seorang suspek selama 25 minit bagi menghalang lelaki berkenaan daripada melepaskan diri.


Hyun-cheol memperoleh ramai peminat di negara asalnya selepas klip video aksi lagak ngeri itu tersebar.
SAKSIKAN VIDEO DI BAWAH...

Menurut akhbar tempatan, Joongang Daily, Hyun-cheol pada mulanya meminta suspek berhenti selepas melihatnya membuat pusingan U secara haram di pusat bandar Busan.

Bagaimanapun semasa dia menulis saman untuk kesalahan tersebut, lelaki berkenaan yang dikenali dengan nama keluarganya, Jeong mula memecut kenderaannya.

Selama 25 minit kemudian, suspek itu memecut keretanya dengan anggota polis berkenaan berpaut pada cermin kenderaan itu.

“Dia (suspek) seperti takutkan sesuatu. Dia cuma membuka sedikit tingkap keretanya,” kata Hyun-cheol menurut akhbar Joongang Daily.

Akhirnya, lelaki itu terpaksa menghentikan keretanya kerana kesesakan lalu lintas, dia kemudiannya ditangkap semasa cuba melarikan diri.

“Saya nekad berpaut kereta itu kerana saya mengesyaki dia seorang penjenayah, Saya ingat saya akan mati namun saya tetap berpaut kerana saya benar-benar mahu menangkap lelaki ini,” jelas Hyun-cheol.

Jeong kemudian didapati dikehendaki polis kerana beberapa kes jenayah berkaitan dadah.

Menurut Hyun-cheol dikatakan hanya mengalami luka kecil di dada dan kakinya dan memerlukan masa tiga minggu untuk sembuh sepenuhnya. Selepas dari kejadian itu, Hyun-cheol telah dinaikkan pangkat oleh Ketua Polis Busan dalam satu majlis khas.


Penghargaan buat beliau



TAOTAUAJER : Memang berani dan hati kering sungguh polis nie,  berpaut pada bumbung  kenderaan yang memecut dan terus mengejar suspek kini dia di gelar sebagai John McClane Korea Selatan. Hebat..Hebat - Koleksi Mereka Hebat!


Adbox