Breaking

Sunday, September 29, 2013

SERIUS! - Harga Rokok Naik Lagi Pada 30 September 2013 Dunhill Jadi RM12.00!

TAOTAUAJER - Harga barang naik lagi... kali ini khas buat mereka yang tegar merokok esok pada 30 september harga rokok akan naik lagi , kalau tak silap sebelum ini harga rokok naik pada 3 Jun 2013. Kini pada 30 september harga rokok akan naik lagi seperti mana yang di war-warkan.


Pihak Commercial Marketers and Distributors Sdn Bhd dalam kenyataan akhbar telah mengumumkan beberapa jenama rokok yang akan naik harga sebanyak RM1.50 mulai tarikh tersebut. Melalui peningkatan yang diumumkan, harga baru untuk sebungkus rokok pek 20 jenama utama adalah antara RM10.50 hingga RM12.00.

Punca Kenaikan Harga Rokok

Punca kenaikan harga rokok dikenal pasti kerana industri tembakau kini berdepan dengan tekanan inflasi, kos buruh dan kos input, yang membawa kepada peningkatan kos operasi. Selain itu, kuantiti industri tembakau sah juga terjejas akibat peningkatan berterusan perdagangan rokok secara haram.

Senarai Harga Rokok Naik September 2013

Berikut adalah senarai kenaikan harga rokok yang naik termasuklah rokok Dunhill, Kent, Pall Mall, Benson &; Hedges Peter Stuyvesent, Lucky Strike dan lain-lain lagi seperti yang tertera di bawah ini :

SUMBER : melvister

TAOTAUAJER :  Ape pendapat korang adakah dengan cara kenaikan harga rokok ini akan membuatkan bilangan perokok tegar akan berkurang sepertimana harapan kerajaan Malaysia melalui Kementerian Kesihatan bahawa kenaikan cukai rokok dan harga rokok boleh menyebabkan bilangan perokok tegar ada benarnya? Apa kata korang? - Koleksi Artikel Rokok 


Adbox