Breaking

Monday, July 22, 2013

WOW! - Turunkan Berat Badan Boleh Dapat Emas Di Dubai

TAOTAUAJER - Satu inisiatif baru ditunjukkan Kota Dubai, Uni Emirat Arab, dalam melawan obesiti. Mereka yang menurunkan berat badan bakal diberi emas.


Kampenya bertajuk 'Berat Badan Anda di dalam Emas' menjadi sebuah program yang menjanjikan satu gram emas untuk setiap kilogram penurunan berat badan, dengan minima dua kilo pengurangan berat, sampai 16 ogos akan datang,

Kampenya ini bertepatan dengan bulan suci Ramadan di mana kaum muslim melaksanakan ibadah puasa. Selama Ramadan, umat Islam harus menahan diri dari makanan, minuman, dan merokok, yang dimulai dari subuh sampai matahari terbenam.

Namun, ramai orang cenderung makan secara berlebihan setelah berbuka, meskipun ada peringatan bahawa pola seperti ini boleh memberi impak buruk bagi kesehatan.

Nantinya, tiga peserta yang menurunkan berat badan paling banyak masing-masing akan mendapat wang emas 200 ribu dirham. Sementara pemenang lainnya akan mendapat wang emas 20 ribu dirham.

Bagi penduduk yang ingin ikut undian ini harus menggunakan skala yang dipasang di taman umum. Mereka akan menerima bimbingan dari ahli gizi dan harus berjanji untuk tidak menggunakan teknik tidak sihat dalam menurunkan berat badan.

Banyak negara-negara di kawasan Teluk tengah berjuang untuk mengurangi kadar obisiti di antara penduduk mereka

TAOTAUAJER : Bagus sungguh negara Dubai nie, barulah bersemangat nak turunkan berat badan apabila di berikan ganjaran. Dah macam satu pertandingan sape taknak masuk. - Koleksi Menarik


Adbox