Breaking

Tuesday, July 23, 2013

INFO! - 10 Fakta Aneh Tentang Bayi Diraja Kate-William

TAOTAUAJER - Berita yang hangat di perkatakan masa ini tentang kelahiran keluarga diraja Putera William dan Kate Middleton. Media dunia telah berkhemah selama tiga minggu di luar hospital dimana isteri Putera William, Kate Middleton, akan melahirkan anak mereka. Sementera warga dunia masih menanti, 


Ini pula rupa bayi Putera William dan Kate Middleton yang cuba di gambarkan


Berikut adalah 10 fakta pelik tentang bayi diraja ini:

1) Pakar doktor wanita berkata bayi diraja ini mempunyai kaitan dengan Dracula, watak seorang putera pada abad ke-15 diilhamkan oleh novelis Bram Stroker. Pakar juga berkata bayi ini mempunyai talian darah dengan seorang Sultan yang dipercayai keturunan Nabi Muhammad.

2) Finland telah menghadiahkan William dan Kate dengan 'Kotak Bayi' yang diberi kepada semua ibu-ibu yang hamil di negara itu. Dalam kotak berkenaan mempunyai pakaian bayi, pad bra dan kondom.

3) Sebagai adat lama, kelahiran diraja disaksikan oleh Menteri Dalam Negeri untuk memastikan bahawa bayi berkenaan adalah waris yang sah. Berita baik untuk Kate, tradisi ini berakhir pada tahun 1936.

4) Bayi ini tidak seharusnya mempunyai nama keluarga namun jika William dan Kata mahukan nama keluarga, mereka boleh memilih diantara Mountbatten-Windsor, Wales dan Cambridge.

5) Niagara Falls, Menara CN di Toronto dan air pancut Trafalgar Square akan bertukar menjadi warna jambu atau biru bergantung kepada jantina bayi ini.

6) Para wartawan yang berkhemah di luar hospital St. Mary mula merasa bosan setelah tiga minggu menunggu bayi diraja ini. Lain pula cerita ketika Putera William dilahirkan pada tahun 1982.

Ibunya Puteri Diana menipu akhbar-akhbar dengan memberitahu mereka bahawa anaknya akan lahir pada 1 Julai. Putera William dilahirkan 10 hari lebih awal.

7) Taruhan dilakukan dari nama bayi ke warna rambut. Antara nama-nama yang popular dikalangan mereka yang bertaruh adalah Alexandra untuk bayi perempuan dan George untuk bayi lelaki.

Anda boleh menang besar jika William dan Kate memilih nama yang tidak begitu popular seperti Putera Wayne. Ia mempunyai kemungkinan 500/1.

8) Bayi ini sudah memiliki laman Wikipedia tersendiri - "Child of the Duke and Duchess of Cambridge".

9) Bekas Perdana Menteri Australia Julia Gillard telah mengait kangaroo untuk bayi diraja ini.

10) Bintang bola sepak David Beckham mencadangkan bahawa pasangan diraja ini menamakan bayi mereka atas nama beliau. "Saya fikir mereka perlu namakan bayi itu sebagai David," katanya dalam satu temu bual minggu ini, dan menambah: "Jikalau ia lelaki!"

INFO KELAHIRAN BAYI DIRAJA WILLIAM-KATE : 

Kate Middleton telah melahirkan seorang bayi lelaki dengan suaminya Putera William dan pengumuman rasmi telah diletakkan oleh pintu Buckingham Palace!

Sebelum pengumuman itu diletakkan di istana, tradisi telah di pecahkan apabila kenyataan akhbar menyiarkan butir-butir kelahiran untuk memberitahu dunia, bayi lelaki seberat £ 8, 8oz telah tiba.

"Yang Teramat Mulia The Duchess of Cambridge telah selamat melahirkan seorang anak lelaki pada 16:24," kata kenyataan itu. "Yang Teramat Mulia dan anaknya kedua-duanya dengan baik."




TAOTAUAJER : Tahniah buat pasangan di raja ini kerana berjaya melahirkan zuriat. Sekarang korang dah tau 10 fakta pelik tentang bayi diraja ini, kini nama bayi tersebut pulak menjadi misteri. - Koleksi Info



Adbox