Breaking

Thursday, September 13, 2012

Subhanallah! - Ayam berkaki empat di Tumpat (GAMBAR)


TAOTAUAJER - Ayam berkaki empat adalah kejadian yang jarang-jarang kita jumpa. Di tumpat Seorang suri rumah nyaris memasak kari ayam berkaki empat apabila dia terbeli ayam pelik yang mempunyai empat kaki pada 10 SEPT lepas.

Dua daripada kakinya tumbuh di bahagian punggung ayam tersebut.

Hasnah Yahya, 48, berkata, dia membeli ayam itu di sebuah gerai menjual ayam di Chabang Tiga Berangan di sini, untuk dijadikan kuah roti jala pada hari raya kedua lalu.



“Saya ke gerai ayam itu membeli dua ekor ayam untuk dijamu kepada sanak saudara.

“Masa membeli ayam ini memang saya tidak perasan ia mempunyai empat kaki.

“Mungkin masa itu ramai pelanggan, beratur panjang juga saya untuk mendapatkan dua ekor ayam ini, cuma seekor sahaja yang berkaki empat,” katanya.

Bagaimana pun Hasnah berkata, dia menyedarinya selepas menyediakan rempah di dapur untuk memasak kari ayam dan ketika menyiang ayam terbabit dia terpegang kaki ayam itu.

“Terkejut saya seketika dengan penemuan pelik ini kerana seumur hidup saya ini pertama kali saya melihat ayam berkaki empat.

“Tetapi sayang ia sudah disembelih, kalau tidak mungkin ayam ini akan dipelihara,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, walaupun sebelah kaki ayam itu terpotong, dia tidak meneruskan hasratnya untuk memasak kari ayam pada hari tersebut.

“Saya batalkan niat untuk memasak kari ayam berkaki empat ini kerana khuatir tidak berselera untuk menjamah.

“Ayam pelik ini seberat dua kilogram yang dibeli dengan harga RM10 diberikan kepada saudaranya dan sehingga kini masih disimpan di dalam peti sejuk,” katanya.


TAOTAUAJER : Memang jarang berlaku kejadian macam nie... jarang-jarang nak jumpa ayam yang berkaki empat. Ayam tu cacat la kot tu yang boleh ade kaki lebih. Ini lah Kehebatan Kekuasaan Allah yang mencipta segenap alam. - Koleksi Kejadian Pelik dan Luar Biasa.

Adbox