Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » » WOW! - Ini bukan gambar ia lukisan menggunakan Pen (8 GAMBAR)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Hebat tangan Samuel Silva, sebuah Pen ternyata boleh menghasilkan koleksi karya lukisan yang indah. Dan uniknya  Pallpen  yang digunakan juga hanya pen biasa.

Samuel Silva yang juga seorang pengacara mampu membuat lukisan yang halus seninya dan indah hanya dengan menggunakan pen biasa. Sejumlah karyanya tersebut dipamerkan di Deviant Art.

Berikut ini adalah karya lainnya.


Yang menarik, skill yang dimilikinya ini diasah sendiri sebagai hobi untuk mengisi masa lapangnya.

Samuel tertarik dengan seni melukis sejak berusia 2 tahun dan mengasah bakatnya dengan menggambar dibalik buku sekolah. Meski begitu ia tidak memperdalam kemampuannya tersebut ke sekolah seni.

Untuk menyiapkan sebuah karya, Silva memerlukan masa 5 hingga 50 jam. Selain itu  Pen  yang digunakan juga  Pen  biasa, iaitu  Pen Bic 8 berwarna yang dibeli di kedai alat tulis biasa dan tidak pernah mencampur katanya.
 

Karya lukisan Samuel pun menjadi perhatian dari sesama pengguna DeviantArt. "Benar-benar luar biasa!" tulis ilovelani. "Aku tidak pernah membayangkan benda seperti itu dapat menghasilkan sesuatu yang menakjubkan," kata pengguna lain.


" Pen  bukan hanya satu-satunya media yang dapat ku gunakan. Aku berusaha menguasainya sehingga menjadi ," lanjut Silva. "Sepanjang hidup, aku mahir dengan kapur, pensil, pensil warna, pastel, minyak dan akrilik. Ini bukan mengenai apa yang Anda gunakan, tapi bagaimana cara Anda menggunakannya," kataya.

TAOTAUAJER : Hebat-hebat, tabik la pakai pen warna pon boleh buat lukisan seindah dan se real ini . Tao pon suka melukis dah lama meninggalkannya. Bak kata Silvia " Ini bukan mengenai apa yang Anda gunakan, tapi bagaimana cara Anda menggunakannya" siyes terbaek! thumbs up!

.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post