Breaking

Monday, October 27, 2014

SERIUS! - Korang Pasti Terkejut Dengan Rahsia Tentang Proton Selepas Membacanya...

TAOTAUAJER - Maklumlah, kereta Proton buatan melayu pastinya selalu dipandang rendah oleh bangsa lain. Tapi mereka sangat salah. Kereta Proton sebenarnya mempunya banyak rahsia yang anda tidak tahu wujud… dan harus membacanya. Saya pasti tentu sekali anda akan terkejut.


Kereta Proton adalah kerta Nasional, dan oleh itu ia mempunyai harga sangat berpatutan. Walapun harganya murah.. ia sebernya mempunyai nilai lebih tinggi dari harga pasaran? Tahu kenapa? Jika mahu tahu terus membaca post ini…

1) Kereta Proton sebenarnya kereta Mitsubishi.


Model pertama proton, iatu Proton Saga sebenarnya sebuah kereta Mitsubishi Fiore. Apabila proton dibuka oleh kerajaan, pegawai proton pergi ke jepun untuk meminta tolong dari Mitsubishi untuk membuat kereta pertama. Ini menunjukkan malaysia telah memaafkan orang Jepun ke atas kesalahan Perang Dunia Kedua.

2) Proton sebenarnya dikawal oleh orang Jepun.

Pelancaran Proton Perdana Menteri ke 4 Mahathir Mohamad bersama  Kenji Iwabuchi


Managing Director untuk Proton sebenarnya seorang pegawai dari Mitsubishi, iatu Kenji Iwabuchi yang sebelu ini kerja di Jepun di Mitsubishi. Ingat, Mitsubishi membuat kapal terbang ZERO dan bom yang menghancurkan malaysia. Aneh kan?

3) Kilang Proton Tanjung Malim dinamakan kilang membuat kereta paling hebat didunia oleh DISCOVERY CHANNEL


Kilang hebat telah dibuka pada tahun 2005 di Tanjung Malim. Ia dinamakan Proton City dan sebesar 1,200 hektar tanah.

4) Kereta Proton adalah satu-satu kereta Asia yang mempunya kadar keselamatan 5 bintang.


ANCAP adalah pegawai keselamatan yang dibuat oleh kerajaan Australia. Kereta Proton Preve dan Suprima S adalah dua kereta Asia yang mempunyai 5 bintang.

5) Pada tahun 2013, Proton Preve R3 mencatatkan masa paling cepat- memenangi Mazda, Toyota dan Ford.


6) Semua kereta Proton baru mempunyai Lotus Engineering


TAOTAUAJER : Amacam? Tao pasti korang semua tentu sekali terkejut dengan rahsia rahsia ini! Banyak orang tidak tahu tentang ini semua. Jikalau anda hendak menahui lebih tentang Kereta Proton dan mahu mendapat cara-cara untuk membuat kereta proton awak lebih laju, click butang SHARE THIS di bawah ini.

Adbox