Breaking

Monday, April 11, 2011

Wow | Universiti Blogger Malaysia ditubuhkan

Wow..mesti korang pelikkan ape tu ? Universiti Blogger Malaysia..haa ade ker?? Ade sebenarnya baru jer ditubuhkann.

Mesti korang tertanya-tanya ape itu..

UBM - Universiti Blogger Malaysia, dimana merupakan sebuah IPTMAYA yang pertama di Malaysia. Kampusnya terletak di serata Malaysia iaitu dimana anda semua berada. Dan yuran pelajar adalah mengikut keselesaan anda sendiri (internet).

Tujuan penubuhanya - Mengakrabkan kemesraan antara blogger2 yang berkenalan di Alam Maya selain itu dapat membantu para blogger yang ketandusan idea untuk mengupdate blog. Artikel yang di post pada UBM dianggap Assigment , dan assigment tersebut lah yang akan memeriahkan industri Blog tanah air.

Sekarang ini adalah Minggu Orientasi bagi Universiti Blogger Malaysia , saya sudah mendaftar.

Bagi minggu orientasi ini, saya perlu memperkenalkan diri saya.

Nama saya Muhammad Syafiq dan nama glamour Tao ataupon nickname saya Taoslayerz.

Nama blog saya ini adalah Tao Tau Ajer

Photobucket

Saya berbloging sejak tahun 2009. Tetapi Mula bergiat aktif padaatahun 2010 dan Blog ini adalah blog yang baru dimana ditubuhkan pada 2011, kalau korang nak tau blog saya yang lama adalah Bilapuyuhberbunyi.blogspot.com.

Saya memulakan blog yang baru ini kerana mendapat ispirasi dari kengkawan dimana menubuhkan satu blog informasi kerana pada blog saya yang lalu terlalu campur aduk informasi dan juga my personal life. Walaubagaimanapun blog taotauajer ini masih lagi setahun jagung dan masih banyak yang perlu dipelajari tak la sehebat mana seperti blogger Ben Ashaari atau Jejariruncing.

Bagi saya UBM nie adalah salah satu IPTM (Institut Pengajian Tinggi Maya) ini ialah ia merupakan institusi yang best, kita akan sentiasa berbloging diatas assigment yang diberi yang bestnye nak buat or tidak xde sape yang nak marah..huhu.

Semoga Universiti Blogger Malaysia dapat memberikan tips-tips berbloging untuk dikongsikan bersama bagi menaikan institusi blogger tanah air kita !!!

Terbaik la idea korang .. just wish good luck for Universiti Blogger Malaysia

Photobucket
Adbox