Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » SERAM! - ISLA DE LAS MUNECAS Pulau Menyeramkan Dihuni oleh Beratus-Ratus Boneka Kanak-Kanak
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Dikelilingi oleh kepala terputus, badan tanpa tangan dan dengan mata kosong-soket merenung kembali pada pelawat dari semua arah, Isla de las Munecas - Pulau Boneka - adalah satu tempat mengerikan untuk seharian.


Pada mulanya boneka tersebut digantung Khusus sebagai ingatan kepada seorang gadis kecil yang lemas dalam terusan bertahun-tahun yang lalu, pulau ini kini dihuni beratus-ratus anak patung yang kelihatan agak menyeramkan.

Pulau tarikan pelancong yang gemar aktiviti menyeramkan terletak di terusan Xochimilco, kira-kira 17 kilometer dari bandar raya Mexico, Mexico.


Pulau ini sebenarnya adalah sebuah taman terapung, dikenali sebagai Chinampa, yang dimiliki oleh seorang yang bernama Julian Santana Barrera, seorang bomoh yang tinggal berseorangan di terusan tersebut.


Aktiviti pelik beliau telah ditemui pada tahun 1990-an apabila majlis tempatan datang untuk membersihkan tali air itu dan sejak itu Pulau Boneka telah menjadi sebuah tarikan kepada pelancong yang gemar kepada aktiviti menyeramkan.

Encik Santana Barrera mencipta pulau menakutkan untuk dedikasikan kepada seorang gadis kecil yang mati dan tubuh beliau dijumpai terapung di terusan yang berdekatan dengan rumahnya.

Beberapa hari kemudian dia terjumpa pula satu anak patung di tempat yang sama mayat budak itu dijumpai dan percaya bahawa semangat gadis itu tinggal di dalamnya lalu beliau menggantungkan boneka tersebut.

Selama bertahun-tahun dia mengumpul anak patung lama dan pecah dari bakul sampah dan sekitar terusan. Anak patung itu dipaku di dinding rumahnya dan digantung atas pokok-pokok sebagai peringatan kepada gadis itu.


Selepas penemuan Pulau Boneka, Encik Santana Barrera menjadi seorang selebriti tempatan dan pelawat akan membawa sekali anak patung mereka untuk digantung di kawasan tersebut sehinggalah pulau itu telah dipenuhi dengan beratus-ratus anak patung yang tidak berapa sempurna seperti anggota badan terputus dan mainan kosong bermata.


Encik Santana Barrera meninggal dunia pada tahun 2001. Beliau lemas dalam terusan, didakwa di tempat yang sama dia telah menemui gadis kecil.


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post