Breaking

Thursday, December 25, 2014

NGERI! - Apabila Dikatakan BOM Meletup Di Taman Ria Mesra, Gurun Ragut 3 Nyawa (11 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Satu kejadian ngeri telah berlaku petang 24 Disember di Taman Mesra Ria, Gurun apabila 8 buah rumah musnah dipercayai kerana terjadi satu letupan yang besar di sini. Letupan ini telah mengorbankan seorang anggota tentera, anak perempuannya berumur lapan tahun dan 6 orang ahi keluarnya yang lain.


Bagaimanapun kenyataan yang di dapati adalah berbeza kerana pihak bomba mengatakan letupan berlaku adalah kerana tong gas dan lain pula menurut saksi di sana, mereka mengatakan bom tangan yang berada di dalam sebuah kereta.


Menurut saksi yang nama dirahsiakan letupan tersebut bermula dari sebuah kereta yang diletakkan di belakang rumah tersebut. Kereta tersebut telah meletup pada pukul 4.30 petang menyebabkan 3 org maut dan merosakan  rumah berhampiran.

10 BUAH RUMAH KEROSAKAN TERUK
34 BUAH RUMAH ROSAK AKIBAT GEGARAN
JUMLAH KESELURUHAN RUMAH TERLIBAT= 44 BUAH RUMAH


MANGSA :

MATI

1 LELAKI DEWASA
1 KANAK-KANAK PEREMPUAN
1 KANAK-KANAK LELAKI ( MATI DI HOSPITAL)

CEDERA

2 WANITA DEWASA CEDERA PARAH (ZON MERAH)
2 KANAK-KANAK LELAKI CEDERA (ZON KUNING)

Kebanyakan mereka yang maut tidak dapat dikenal pasti kerana hancur. Selepas kejadian orang ramai dilihat telah bertungkus lumus memungut serpihan mayat. 


Bagaimanapun pihak bomba menafikan letupan ini berpunca dari bom dan sebaliknya mengatakan ia berpunca dari letupan tong gas dan bekata hanya 3 orang mangsa maut dan yang lain cedera.

Munurut pihak bomba setibanya mereka di tempat kejadian didapati berlaku kebakaran di sebuah rumah teres dipercayai kerana letupan gas dibahagian dapur.

Ia telah menyebabkan strutur rumah runtuh dan merosakakan 8 buah rumah berhampiran dan menurut mereka siasatan masih dijalankan untuk mengenal pasti jika ada punca lain
Adbox