Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » WOW! - Inilah Senarai Gangster Wanita Paling Digeruni di Dunia..
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Jika ditengok pada penampilan mereka, mereka seperti wanita-wanita biasa, namun disebalik itu, mereka adalah gangster wanita yang ditakuti di dunia. Penglibatan mereka dalam 'dunia Kongsi Gelap, Kartel Dadah, Perjudian, Pelacuran dan pembunuhan membuatkan mereka antara gangster wanita yang paling digeruni di dunia.

1. Judy Moran (dipenjara 2009-sampai sekarang)


Judy Moran, adalah wanita berusia 66 tahun yang memimpin Gengster di Melbourne. Dia digelar "family matriarch". Penglibatannya dalam dunia kongsi gelap ini menyebabkan 2 suaminya dan 2 anak lelakinya dibunuh. Dia akhirnya ditangka kerana mengarahkan pembunuhan abang iparnya.


2. Xie Caiping (dipenjara, 2009-sampai sekarang)



Beberapa tahun yang lalu, kota Chongqing China mengeluarkan tindakan keras terhadap jenayah terancang, sebuah operasi besar-besaran yang menangkap hampir 1,500 suspek, yang semuanya berada dibawah pimpinan Xie Caiping. Sebagai bos, Caiping menjalankan kasino haram dan bertanggung jawab untuk menjaga polisi dari belakang semua orang.


3. Sandra Avila Beltran (dipenjara 2007-sampai sekarang)


Dengan gelaran seperti "Ratu Pasifik," Sangat sukar membayangkan Sandra Beltran seorang lanun. Dipendekkan cerita, Beltran lahir dan dibesarkan untuk menjadi "godmother" Mexico. Bapa saudaranya adalah 'Godfather' seorang penyeludup da dah Mexico. Dia mendapat gelaran itu kerana dia memudahkan hubungan antara kartel Valle del Norte Colombia dan kartel Sinaloa, dan membantu mengembangkan laluan penyeludupan di sepanjang Pantai Pasifik Mexico. Sandra dipenjara ketika menghadapi pertuduhan jenayah terancang, pengubahan wang haram dan konspirasi .

4. Rosetta Cutolo (dipenjara 1993-sampai sekarang)


Wanita ini menjadi gangster kerana rasa dendamnya ketika saudaranya ditangkap oleh polis Itali. Dia kemudian meneruskan perniagaan yang diceburi oleh saudaranya itu. Dia menjadi senarai suspek yang paling dikehendaki di Itali kerana dia termasuk dalam senarai nama keluarga Raffaele Cutolo, Nuova Camorra organizzata (NCO), iaitu gangster yang paling ditakuti di Itali. Setelah markasnya diserbu polis Itali pada tahun 1981, dia menghabiskan 10 tahun sebagai buruan sehingga akhirnya dia menyerah diri.

5. Maria Licciardi (dipenjara, 2001-sampai sekarang)


Dari tahun 1993 hingga 2001, Maria Licciardi adalah ketua Marga Licciardi, dan "Capo di Tutti Capi" gangster dari Napoli. Di bawah pimpinannya, keluarga Licciardi menjadi lebih teratur, dan lebih mendapat keuntungan dalam segala usaha mereka. Salah satu sumbangannya yang paling penting, adalah memperkenalkan pelacuran di Camorra.

6. Maria Leon (dipenjara 2010-sampai sekarang)


Seorang ibu berusia 44 tahun dengan 13 anak-anak mungkin anda kedengaran tidak terlalu berbahaya. Namun berbeza dengan Maria Leon, dia menjadi ketua pengedaran da dah terbesar yang menguasai timur laut Los Angles. Dia mengatur perniagaannya selain daripada memberikan pendidikan pada anaknya.


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post