Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » TAUTAK? - APA YANG TERJADI JIKA GAZA JATUH KE ZIONIS ISRAEL???
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Gaza merupakan sebahagian dari Palestin yg letaknya paling barat bhgan selatan, sempadan dengan mesir dan menghadap ke laut tengah yang menghubungkan antara Afrika, Asia dan Eropa. Lokasi Gaza sangat strategik dalam peta ekonomi internasional..


Zionis Israel, sejak tahun 1946 hingga kini telah mengambil alih wilayah palestin hampir 80%.. Yang berwarna hijau pada peta di gambar itu sebelumnya wilayah palestin, sekarang dikuasai oleh zionis israel..

Keadaan Gaza sekarang dikepung dari berbagai penjuru, dari darat dan laut, dan diserang dari udara. Gaza sangat sukar dimasuki dari darat kerana Pasukan Jihad Al-Qassam.. Jika Gaza jatuh ke tangan Israel, maka cita-cita Zionis dan kepentingan barat akan berjalan dengan senang, karana Gaza adalah benteng terakhir..

Apa yang akan terjadi jika Gaza jatuh ke Israel??
Palestin adalah pintu masuk ke benua Asia dari Eropah. Kini sebahagian besar wilayah tersebut yang menghadap ke laut tengah, telah dikuasai israel, KECUALI GAZA.. Kita mungkin pernah membaca kisah Perang Salib dimana tentera dari Eropah semua masuk ke tanah suci Jerussalem, ia melalui pintu gerbang barat palestin ini yang sekarang dikuasai israel..

Israel tidak akan tenang melaksanakan misinya selama masih ada mujahid di Gaza, kerana akan ada gangguan untuk menggagalkan rancangannya.. Apa misinya? Adalah kepentingan barat atas seluruh dunia.. Israel, Amerika, Inggris, Prancis dan sekutu-sekutunya.. Ketika beberapa bulan yang lalu Crimea, sebuah wilayah di Ukraine yang berperang langsung dengan Rusia, diambil alih Rusia. Barat mengecam dengan keras. Tapi begitu Gaza diserang, mereka senang dan setuju karana merupakan sebahagian dari kepentingannya..

Kerana itulah Gaza selalu bergolak Karana Gaza merupakan benteng terakhir.. Justru, Jerussalem yang merupakan Ibu Kota Palestin dan sekaligus tempat dimana Masjidil Aqsha berada, tidak semencekam Gaza keadaannya.. Jerussalem berada di tengah palestin, posisinya tidak strategik, dan bukan pintu masuk mahupun benteng. Jika Gaza jatuh Jerussalem pasti jatuh.. Jika Gaza Jatuh, dunia islam akan bergolak. Jika Gaza Jatuh maka kuasa barat ke asia terutama timur tengah akan semakin kuat. Disana merupakan sumber tenaga minyak dan nuklear yang ingin dikuasai barat untuk menguasai dunia.. Tidak boleh ada orang islam memiliki, semua harus dihalau atau dijauhkan dari agamanya. Maka kita tidak hairan, jika negeri arab ditengah krisis Gaza, lebih asyik bermewah-mewahan, terutama raja-rajanya.

Untuk itulah kita harus mempertahankan Gaza, mendukung kemerdekaan penuh palestin, kerana Gaza adalah benteng terakhir, tempat yang Indah dengan laut yang menghadap ke barat dimana kita boleh menyaksikan sunset yang indah, namun sayang keindahan itu sekarang, berselimut duka..

TAOTAUAJER : Semoga bermanfaat.. Yang peduli kepada Gaza silakan LIKE/SHARE..   


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post