Breaking

Monday, April 21, 2014

TERGEMPAR! - Detik Cemas Pesawat MH192, Tayar Pesawat Meletup Ketika Berlepas (10 GAMBAR+VIDEO)

TAOTAUAJER - Setelah Tragedi kehilangan MH370 masih menjadi misteri, kini satu lagi kejadian yang melibatkan kapal terbang MAS apabila dilaporkan tayar pesawat #MH192 meletup sewaktu berlepas di Lapangan Terbang Kuala Lumpur.


Gear pendaratan pesawat tidak berfungsi apabila berlepas dan dijangka membuat pendaratan cemas di KLIA pada kira-kira 02:00 pagi. Justeru itu difahamkan juga bahawa pesawat tersebut telah membuat u-turn dan berlegar-legar di ruang udara untuk mengurangkan minyak pesawat agar tiada kejadian yang tak diingini berlaku semasa pendaratan nanti.


Penerbangan MH192 yang dikendalikan pada pesawat B737-800, telah dijadual tiba di Bangalore pada 11.35 malam hari yang sama. Penerbangan itu membawa seramai 166 orang di atas kapal yang termasuk 159 penumpang dan 07 anak kapal.

Serpihan tayar pesawat MH192

Malaysia Airlines bekerjasama dengan Lapangan Terbang Bomba Penyelamat (Berhad DVOR) seaktu menjangkakan pendaratan.


Pasukan Bomba yang bersiap sedia untuk sebarang kecemasan pesawat MH192 meninggalkan KLIA bila semuanya selamat.


H20 bersama Krew dan Kapten Pesawat MH192




Sama-sama kita saksikan video pendaratan cemas MH192 di sini



Kini Hishammuddin Hussein telah mengesahkan di mana Pesawat MAS MH192 sudah selamat mendarat di KLIA pada jam 2:10 am tadi.

TAOTAUAJER : Alhamdulillah, semuanya selamat buat masa ini pesawat telah selamat mendarat dan di sahkan oleh Hishammuddin Hussein. Hishammuddin Hussein tak tidur lagi yer?
Adbox