Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » PEMBONGKARAN! - Wanita Syria Dihukum Rejam Sampai Mati Kerana Buka Akaun Facebook Adalah Fitnah
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Di Syria, Seorang remaja perempuan direjam hingga mati oleh kumpulan pelampau di Syria kerana mempunyai akaun laman sosial Facebook tersebar luas di laman media.


Dikatakan Mahkamah Syariah di Al- Reqqa menjatuhkan hukuman mati kepada Fatoum al-Jassem ekoran perintah di negara itu yang menganggap pemilik akaun Facebook tergolong dalam kumpulan komuniti tidak bermoral.

Media tempatan melaporkan, mangsa dibawa ke mahkamah oleh militan Iraq dan Syria (ISIS) selepas ditangkap menggunakan rangkaian laman sosial tersebut.

"Mahkamah yang berada di bawah bidang kuasa ISIS memutuskan mereka yang mempunyai akaun Facebook berhak dihukum dengan cara yang sama seperti kesalahan melakukan zina," menurut laporan itu.

Namun begitu berita ini adalah satu fitnah yang dikeluarkan oleh media barat yang cuba untuk memfitnah ISIS mujahideen yang menjalankan hukum syariat di tanah syria dgn menyebarkan berita yg salah.

Gambar yang tersebar sebenarnya adalah dari salah satu filem "The Stoning of Saraya".


“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” [Al Hujuraat:6]


TAOTAUAJER : Akhirnya di ketahui dimana berita yang disebarkan akan wanita syria yang di hukum sampai mati kerana facebook ini adalah fitnah belaka sebenarnya ianya adalah gambar yang di ambil dari sebuah filem lama.

.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post