Breaking

Wednesday, October 2, 2013

SERIUS! - Kenapa Muka dan Tubuh Lelaki Ini Bercahaya Hijau (7 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Pasti nyer korang akan terkejut apabila melihat wajah dan tubuh orang di bawah ini bercahaya seperti "glow in the dark" . Ini bukanlah gambar photoshop ataupun CGI mahupun cosplay. Kalau korang nak tau ini adalah gambar seorang pencuri kereta yang di tangkap di britain. Tapi kenapa lelaki ini menjadi bercahaya?


Sebenarnya ini adalah salah satu teknologi terbaru polis di London. Beliau ditahan oleh polis atas dakwaan memecah masuk dan mencuri barang dari sebuah kereta yang dipasang dengan perangkap SmartWater. Ketika ditahan, dia menyangkal dakwaan yang dilakukan sehinggalah diperiksa dengan menggunakan lampu UV .





Sebab itulah, Lelaki ini menjadi bercahaya di sebabkan oleh di sembur dengan cat semburan bercahaya yang di panggil "SMARTWATER". Cecair ini tidak dapat dilihat dan ia hanya boleh dilihat di bawah lampu UV.
sumber : ibtimes

TAOTAUAJER : Hebat belaka teknologi yang di gunakan polis di sana. Boleh la di usulkan penggunaanya di Malaysia sekiranya ia bermanfaat. Dah kena semburan air ini memang tak boleh nak tipu la.. dah sah-sah boleh lihat pada lelaki ini terdapat cairan bercahaya ini apabila menggunakan lampu UV - Koleksi Teknologi


Adbox