Breaking

Monday, September 23, 2013

KANTOI! - Pegawai Kesihatan Masukkan Jentik – Jentik Dalam Kolam Takungan [VIDEO]

TAOTAUAJER - Membiarkan jentik-jentik membiak dalam takungan air sama ada di kawasan kediaman mahupun di premis perniagaan merupakan salah satu kesalahan yang membolehkan kita dikenakan denda kompaun. Baru-baru ini sebuah premis telah dikenakan denda kompaun kerana membiarkan jentik-jentik membiak. Pemilik premis yang ragu-ragu dengan tindakan pegawai kesihatan tersebut, bertindak melihat rakaman CCTV di kawasan terbabit. Apa yang mengejutkan, pegawai tersebut dipercayai telah memasukkan sendiri jentik-jentik itu ke dalam kolam tersebut.


Video kakitangan pegawai kesihatan rasuah dengan masukkan jentik-jentik ke dalam tangki tersebar. Dua individu dipercayai kakitangan jabatan kesihatan memasukkan jentik-jentik ke dalam tangki sebuah bengkel kereta di Taman Industri Bahau pada 17 september 2013. Kejadian itu juga telah dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) dan dimuat naik pada 18 september 2013.


Selepas buat pemeriksaan dua individu terbabit mengatakan tangki itu mengandungi jentik-jentik dan pemilik premis diminta membayar saman. Walau bagaimanapun, pemilik premis berkenaan memaklumkan bahawa dia sentiasa membersihkan tangki air itu selang dua hari dan berpendapat mustahil ada pembiakan jentik-jentik. Ekoran tidak berpuas hati, pemilik premis telah melihat rakaman CCTV selepas dua kakitangan itu beredar dan terlihat salah seorang daripadanya seperti memasukkan sesuatu dalam tangki.

Saksikan Video di bawah ini...


SUMBER : Melayukini

TAOTAUAJER  :Adoyai apa nak jadi la, buat kerja tak jujur sanggup kena kan orang ini macam. Sungguh tak patut , sikap macam nie ker nak di jadikan contoh? Dan kini petugas tersebut telah di gantung tugas disebabkan oleh tindakannya menganiaya orang - Koleksi Kantoi!


Adbox