Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » » MENARIK! - Gambar Yang Menunjukkan Betapa Tingginya Gunung Everest (3 Gambar)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Seperti mana yang kita tau Gunung Everest adalah gunung yang tertinggi di dunia yang paling sukar di tawan. Kalau sebelum ini tao ada ceritakan tentang 15 Fakta Mengenai Gunung Everest Yang Kita Tak Penah Tahu, kali ini tao tunjukkan pulak betapa tingginya gunung everest ini.


Buat pengetahuan korang saintis kata gunung everest ni naik 2.4 inci setahun. Manakala kos nak panjat lebih kurang $65 ribu dolar seorang termasuk training skali. Pada tahun 1995 seorang ibu dari British menjadi wanita pertama yg berjaya menakluki puncak gunung ini tanpa bantuan oksigen dan sherpa. ibu berusia 33 tahun itu bernama Allison Hargreaves.

Ada lebih kurang 200 mayat keras yg dijadikan landmark di atas gunung ini termasuk seorang lelaki yg berhenti berehat dan terus rehat terus menerus..jika dilakukan kira kira lebih kurang seorang akan mati dalam setiap 10 orang yg tiba di puncak. Korang boleh saksikan mayat keras di sini >>SERAM! - Lebih 200 Mayat Terbiar Pendaki Gunung Everest (8 Gambar)

Manakala budak 13 tahun dari amerika, jordan romero menjadi manusia termuda sampai ke puncak tertinggi tersebut.

Cuba korang tengok dan bandingkan puncak Everest dengan Base Camp yang berada di bawah ini....



Atas puncak tu ada line 3g yg dipasang oleh syarikat subsidi kerajaan nepal dari sweden, TeleSonera pada ketinggian 5200 meter jadi kalau korang nak panjat jgn lupa bawa henpon 3g skali.


TAOTAUAJER : Amacam ? sangat tinggi bukan, siapa yang mendaki gunung tersebut ibarat menempah maut. Disini tao ada info yang tao tak jumpa info yang rasmi dimana gunung kinabalu suatu hari nanti akan menjadi gunung yang lebih tinggi dari Gunung Everest ini. Kepada mereka yang ada maklumat boleh la kongsikan bersama taotauajer - Koleksi Menarik 


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post