Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » WOW! - Mari kita lihat kopi yang luar biasa, yang dibuat dari tahi gajah (10 GAMBAR)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Masihkah korang ingat sebelum ini tao ada ceritakan pasal Kopi Black Ivory dimana sejenis kopi yang luar biasa. Kaedah pembuatan dari Canadian yang menghasilkan Blake Dinkin, dimana biji kopi tersebut diekstrak dari proses penghadaman biji kopi dan tindak balas di dalam perut gajah tersebut dan keluar sekali dengan tahi gajah.


Jom kita lihat bagaimana proses pembuatan kopi termahal ini dilakukan di bawah ini.

Pertama sekali gajah diberi makan dengan biji kopi, maka asid dalam perut haiwan itu memecahkan protein yang menyebabkan rasa pahit dalam buah berkenaan

Juga, diberi makan pisang, tebu dan pelbagai bahan lain. “Ia memberikan rasa tambahan yang menarik " dan tidak dapat dilupakan masa minum.

Secawan kopi tahi gajah itu dijual dengan harga AS$50 (RM153) Pencipta kopi itu, Blake Dinkin, berkata kajian saintifik mendorongnya menghasilkan kopi menggunakan sistem perkumuhan semula jadi gajah.











TAOTAUAJER : Mungkin sedap kot rasanya sebab kopi tersebut terdapat pelbagai nutrien dari apa yang gajah tersebut makan dan lain rasanya dari kopi yang biasa. - Koleksi Makanan pelik


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post