Breaking

Tuesday, September 4, 2012

WOW! - Budak 2 tahun hebat bermain haiwan liar bakal penganti Steve Irwin

TAOTAUAJER - Parker,Budak baru berusia 2 tahun sudah hebat mengendalikan haiwan liar bakal menjadi pengganti seperti mendiang Steve Irwin. Sape tak kenal Steve Irwin? yang mati secara tragis pada 4 September 2006 sewaktu membuat dokumentari.


Walaupun baru berusia dua tahun, Charlie Parker boleh dianggap sebagai ‘pakar ular’ jika dilihat kemahirannya berdepan dengan reptilia berbahaya itu.


Keyakinan dapat dilihat dengan ketara ketika Parker mengangkat ular sawa seberat 10 kilogram semalam, walaupun pada ketika tertentu langkah budak itu kelihatan goyang.

Media tempatan melaporkan, Parker kini digelar sesetengah pihak sebagai renjer haiwan liar paling muda di Australia.



Melihat kepada sejarah hidupnya, memang tidak menghairankan jika Parker mudah akrab dengan haiwan liar.

Dia dilahirkan pasangan suami isteri yang menguruskan Taman Hidupan Liar Ballarat di Victoria.

Bapa Parker yang juga pemilik taman itu, Greg, berkata tiga generasinya menjadi penjaga haiwan dan membesar dalam lingkungan hidupan liar. “Kami memang terkejut dengan kemampuan semula jadi Parker berdepan haiwan liar.

“Selain tidak menampakkan rasa takut, Parker juga melayan haiwan yang ada di taman hidupan liar ini.

“Dia juga mengagumkan kerana memiliki pengetahuan mengenai haiwan itu tanpa perlu kami memberinya pendedahan apa-apa sejak awal.

“Nampaknya kemahiran itu memang ada dalam darah dagingnya,” katanya.

Selain ular, Parker juga sering dibenarkan bermain dengan pelbagai jenis haiwan liar lain, termasuk anak buaya di taman haiwan yang dibuka sejak 1987 itu.

SUMBER : DAILYMAIL

TAOTAUAJER : Hebat bukan, kita lihat keberanian budak kecil ini tadak gentar dengan haiwan liar semoga nanti budak nie membesar menjadi seperti Steve Irwin. 

Adbox