Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » » » » UNIK! - Menu Burger Zombie Dari Otak di London (5 GAMBAR)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - WOW Unik menu burger zombie di jual di London dimana seorang chef di London mengejutkan semua orang yang ada di sana sewaktu melancarkan restoran bergerak yang menyajikan makanan yang terbuat dari otak haiwan, seperti burger otak lembu, salad otak dan otak goreng.


Makanan yang terbuat dari otak memang menjadi menu yang biasa di dunia kulinari di Asia, namun di dunia barat, makanan tersebut masih dianggap sebagai hal yang aneh dan menjijikkan. Makanya tidak hairan ketika Mark Jankel membuka kedai restoran bernama Gory Gourmet, dimana ramai yang menyebut makananannya sebagai makanan Zombie.

Berikut gambar-gambar uniknya restoran Gory Gourmet milik Mark.

Macam sedap jugak tengok burger nie...




Pelancaran tersebut dilakukan oleh Mark pada 22 Ogos lalu di jalanan kota London. Pelbagai hidangan 'otak' disajikan, mulai dari burger otak lembu sehingga salad otak lembu. Tidak hanya itu, Mark juga menghidangkan beberapa menu aneh lainnya, termasuk kelenjar lemak lembu dan kaki babi.

Yang menarik, sewaku pelancaran restoran bergerak tersebut pada masa yang sama pelancaran DVD dan Blue Ray serial film 'The Walking Dead' ini ternyata laris dan dikerumuni oleh para pejalan kaki yang pelik merasakan keunikan makanan tersebut.

Kepada media Mark mengaku hidangan otak yang disajikannya dibuat dengan cara sederhana, dimana direndam dalam air cuka yang dicampur dengan garam, tepung dan digoreng hingga garing.

Meski begitu harga yang dijual untuk menu makanan Mark tidaklah murah karena untuk satu kilo otak haiwan, Mark sedikitnya harus mengeluarkan wang sehingga USD 16. Namun bagi mereka yang ingin menmerasai hidangan exotik itu rasanya berbaloi.


"Saya tidak yakin makanan ini dapat membuat korang lebih pintar atau tidak, tapi jika korang menginginkan perubahan untuk makan, cubalah makanan ini,"katanya seperti yang

Sumber : London Pop-ups.

TAOTAUAJER : Omputeh ade ajer idea deorang nak berniaga otak yang rasanya tak de nilai yang tinggi harga nya di pasaran kini menjadi makanan exotik dan dengan cara ini boleh mendapatkan
keuntungan  - Koleksi Makanan Pelik

.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post