Breaking

Tuesday, September 4, 2012

HEBAT! - Mekanik China bina replika Lamborghini Reventon (7 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sham-borghini replika Reventon homemade dari China. Bukan semua orang dapat membeli kereta Lamborghini so ape salah nyer kalau buat sendiri?

Wang Jian bertindak membina sendiri sebuah kereta Lamborghini Reventon ekoran kerana tidak mampu membeli kenderaan itu yang berharga sekitar AS$1.6 juta (RM4.9 juta) sebuah.


Mekanik kretif itu, Wang Jian pernah bekerja di sebuah bengkel kenderaan selama lebih 10 tahun. Dia memggunakan beberapa bahagian badan dua kereta terpakai jenama Nissan dan Santana. Kereta buatan sendirinya itu boleh mencapai kelajuan 256 kilometer/sejam.

Replika Lamborghini Reventon itu menelan kos 60,000 yuan (RM29,526) untuk dibina, lapor Media China.

Kalau korang nak tau ini bukanlah kali pertama kenderaan home made seperti ini di bina di china sebelum ini juga seorang lelaki China membina kereta Lamborghini saksikan di SINI




Lamborghini Reventon coupe daripada kepingan besi buruk yang dikitar semula darpada kereta rosak.




Lamborghini Reventon original yang superb

Hanya 21 contoh daripada Reventon sebenar telah dibuat. Setiap satu dijual dengan harga $ 1.22m sebelum pelancaran di Frankfurt motor menunjukkan kereta pada tahun 2007.

http://www.smh.com.au/executive-style/motors/the-10000-lamborghini-knockoff-20120904-25bro.html
TAOTAUAJER : Memang hebat dengan berlatarbelakangkan seorang mekanik dan daya usaha yang tinggi lelaki ini berjaya menghasilkan sebiji replika kenderaan paling diminati lelaki masa kini - Koleksi China Hebat.

Adbox