Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » Wow! Tengkorak pada sayuran
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Mesti korang akan terkejut sekiranya korang menjumpai tengkorak di dalam sayuran. Di Rusia, Dimitri Tsykalov, menggunakan kapak, gergaji dan drill elektrik untuk mengukir tengkorak manusia dari buah segar dan sayuran. Selanjutnya lelaki berusia 48 tahun ini menghaluskan karya seninya itu dengan pisau bedah, penjepit dan kapas.

Photobucket

Dimitri menggunakan kapak, gergaji dan drill elektrik untuk mengukir tengkorak manusia dari buah segar dan sayuran

Dimitri, yang telah mengukir tengkorak dari, tembikai, kobis, apple dan terung kemudian menunggu sampai pahatannya tersebut membusuk dan kemudian memfotonya.

“Saya menikmati bekerja dengan hasil tangan saya, dan lebih suka menggunakan daging, sayur dan buah bukannya marmar, tanah liat dan kayu sebagai media.” katanya.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Dalam menciptakan karya seninya, Dimitiri sangat berhati-hati untuk memilih bahan untuk medianya berdasarkan dari ukuran, warna dan tingkat kematangan sayur atau buah-buahan.

“Setelah selesai mengukir, aku membiarkan oxidation melakukan tugasnya, meninggalkan hasil pahatan di studio selama beberapa hari, dan lalat-lalat akan memberitahukan kepada saya waktu yang tepat untuk mengambil gambar.” kata Dimitri.

Kreatifkan dimitri ini !


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post