Breaking

Sunday, October 9, 2011

Wow! Logo Apple terbaru tanda penghormatan Steve Jobs

TAOTAUAJER - Masih belum sejuk cerita pasal pemergian Steve Jobs ini lagi berita yang hit diperkatakan dan mungkin korang pon belum tahu lagi. Heboh di news.yahoo artikel bertajuk 'Apple tribute logo a Web hit' Dimana menceritakan seorang budak telah membuat penghormatan terhadap kematian Steve Jobs dan mereka bentuk lambang Apple terbaru.

Photobucket

Logo Penghormatan Apple oleh Jonathan Mak Long

Apabila Steve Jobs meletak jawatan dari Apple pada bulan Ogos, 7000 batu jauhnya di Hong Kong, pelajar reka bentuk grafik Jonathan Mak Long, "terkejut" dengan pemergian pengasas Apple Inc tersebut, beliau ingin membuat sesuatu yang terbaek: Dia menciptakan reka bentuk untuk menghormati pengasas Apple.

Budak berusia 19 tahun, telah posting image logo Apple dimana gigitan ditukar kepada bentuk muka steve jobs ke dalam blog Tumblr nyer. Beliau dikenali sebagai Jonathan Mak Long, dia pada mulanya menerima kira-kira 80 nota image, 10,000 likes dan di Tumblr dia di reblog sebanyak 180,000 kali dalam masa satu hari. Malah telah di interview di Skype.

Terdapat komen dari pembaca tumblr nya mengatakan "ciptaan yang mengagumkan seperti Steve Jobs." fikir ia harus membuat "logo Apple terbaru." Ada satu lagi mahu menggunakannya sebagai tatu. "

Dalam temu bual di skype bahawa imej tersebut adalah buat satu penghormatan kepada sumbangan Jobs kepada dunia: "Saya mahu untuk memperingati beliau. Beliau merupakan sebahagian daripada Apple. Saya fikir ia amat sesuai untuk disematkan Jobs di dalam logo Apple tersebut. " Long menambah, "With Jobs gone, Apple is literally missing a piece."

Penghormatan siber ini menjadi hit, dan bersama-sama dengan menarik perhatian media, logo mendapati dirinya sebagai gambar profil pilihan pada akaun Twitter Ashton Kutcher dan ke atas barangan yang diketengahkan di eBay.

Sementara orang yg berbakat merekabentuk telah menerima beberapa tawaran pekerjaan, tetapi tak bagi Jonathan Mak Long ; "Saya masih seorang pelajar," katanya. Artis yang mempunyai portfolio reka bentuk minimalis, tetapi tak dia hanya fanboy Apple. "Saya hanya mendapat MacBook Pro pertama saya setahun yang lalu," katanya mengakui - dan dia masih tidak memiliki iPhone.

Ditanya sama ada beliau hendak mendapat apa-apa maklum balas daripada Apple, Jonathan Mak Long berkata beliau telah e-mel CEO Tim Cook tetapi setakat ini tidak pernah mendapat balasan.

Sedih jer mendengar nyer Tim Cook tak membalas sebarang maklumbalaske langsung terhadap budak ini. Sabar Jonathan Mak Long nanti ade la tuh dah HIT da ni.

Tao pon rasa patut tukar lambang apple tu kepada yang baru sempena pemergian icon dunia Steve Jobs !



SUMBER | news.yahoo


Adbox