Breaking

Monday, December 30, 2013

DAHSYAT! - Kumbang Memusnahkan Ratusan Hektar Kebun Kurma Yahudi (9 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Kalau sebelum ini tao ada tunjukkan korang apabila israel di serang dengan berjuta-juta belalang pada 5 march 2013, kini didatangi pula bala apabila kumbang merah iaitu serangga perosak yang paling serius menyerang pokok-pokok kurma di Israel. 


Sejak serangga perosak ini muncul pada tahun 1999 di Beit She’an menyebabkan kemusnahan beratus-ratus pokok kurma dan memusnahkan beratus-ratus hektar kebun dan tanaman hiasan di kawasan penempatan mereka.

Menurut sesetengah kebocoran, pegawai Israel mengadakan mesyuarat tergempar di sebuah hotel di Tel Aviv pada minggu terakhir bulan November tahun lepas untuk membincangkan kerosakan kepada kumbang sawit merah dan mencari jalan alternatif untuk menghapuskan mereka dan, selepas berpindah ke kaki lima dan taman-taman di kawasan bandar.

Kumbang ini yang menyebabkan kematian awal kira-kira 20 ribu pokok kurma di Sepanyol sahaja, menetapkan Dr kawalan biologi Yakub perbahasan ” keganasan kumbang “, walaupun banyak cubaan untuk pengesanan awal kehadirannya , tetapi kadar kemalangan di kalangan koleksi mereka tidak lebih daripada Sousse satu setiap minggu .

Menurut kebocoran kepada pihak berkuasa Israel berusaha untuk menutup mulut media mengenai subjek dan jumlah mengejar likuoris merah dengan menyembur bahan kimia dan serangan hendap dan penggunaan anjing sapu tangan dan peranti bunyi, tetapi semua percubaan gagal dan bahawa penggunaan agregat likuoris strategi merah menggigit batang dan mahkota telapak dalam pada satu-satu masa.

Saksikan gambar-gambar di bawah ini...








sumber : peribadirasulullah

TAOTAUAJER : Dahsyat, lihatlah bagaimana negara mereka di timpa bala.. meskipun mereka hebat di medan perang dan pertahanan dari segi ketenteraan namun begitu merka tidak dapat menghalang serangan dari bala Allah.


Adbox