Breaking

Saturday, June 15, 2013

UNIK! - Perkhidmatan Dulang Terbang Di Yo! Sushi [VIDEO]

TAOTAUAJER - Unik apabila terdapat restoran yang menggunakan teknik perkhidmatan dulang terbang bagi menghantar makanan kepada pelanggan. Kebiasaannya sudah pasti pelayan yang menghantarkan makan itu adalah manusia tetapi berlainan di rangkaian restoran Britain bernama Yo! Sushi ini dimana ia membuat perkhidmatan dulang terbang pertama di dunia bagi menghantar hidangan ke meja pelanggan dengan pantas.


iTray menggunakan dulang yang diletakkan pada pesawat dron kawalan jauh yang dilengkapi kamera dan bilah kipas. Dron dikawal melalui komputer iPad boleh bergerak selaju 40 kilometer sejam. Pekerja restoran mengawalnya untuk menerbangkan sushi dari dapur ke meja pelanggan. 




Saksikan video ini....




TAOTAUAJER : Konsepnya memang hebat apabila memesan makanan ianya akan diterbangkan ke meja. Dengan cara ini dapat menarik lagi ramai pelanggan untuk enjoy menyaksikan makanan yang di pesan terbang ke meja mereka. Tapi kalau silam kawal jangan pulak ade yang tertumpah kat pelanggan, masak jawabnyer. Kat malaysia ade sesape nak cuba? - Koleksi Menarik 


Adbox