Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » SERIUS! - Menghampiri Akhir Zaman, Pohon Gharqad Dijual Online
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Zionis Israel berusaha menanamkan pokok ghargad, pohon Yahudi di tanah yang berjaya mereka rebut dari Bangsa Palestin. Ini juga sebagai penanda akhir zaman.


Dan sebaliknya, ketika Mujahidin Palestin berjaya melawan sehingga tentera Zionis berundur, mujahidin segera menebang pohon ghargad dan menggantikannya dengan pohon zaitun, pohon lambang perdamaian. Dan jika tanah itu direbut lagi oleh Zionis, maka Zionis akan mencabut kembali pohon zaitun dan menanam kembali ghargad.

"Kalau kita berada di Palestin dan melihat banyak pokok ghargad, itu bermakna kita sedang berada di tanah yang dijajah Zionis. Tapi bila banyak terdapat pokok zaitun, kita bermakna ada di wilayah Palestin yang dipertahankan HAMAS, "ujar doktor sahabatku itu.

Zionis-Israel ternyata sangat bercita-cita tinggi menanami seluruh bumi Palestin dengan pohon ghargad ini.Telah lama mereka mempromosikan ke seluruh dunia untuk membeli pokok ghargad dan menanamnya di Palestin. Lucunya, terdapat harga diskaun untuk pembelian pakej tertentu. Projek ini dinamakan "Trees for Israel" (http://www.jnf.org/support/tree-planting-center/). Setiap orang yang menyokong dan bersimpati pada Zionis-Israel digalakkan agar membeli pakej pohon ghargad melalui online, memilih sistem pengirimannya, dan menyumbangkan pohon-pohon itu untuk ditanam di Bumi Palestin.

Harga satu pokok 18 Dollar AS. Jika beli tiga pokok cukup membayar dua pokok. Jika beli lima pohon, cukup bayar hanya empat pokok. Dan hebatnya disediakan sijil dari Jewish National Fund (JNF) sebagai tanda penghargaan kepada penyumbang.

Dalam ruang "Pentingnya Menanam Pohon di Israel" dinyatakan:
"Usaha penanaman pokok di Israel adalah yang sangat baik untuk menunjukkan kepedulian anda. Anda boleh menanam pokok untuk pelbagai kepentingan dan sekaligus menghijaukan Tanah Israel, dengan menghantar hadiah khusus untuk rakan atau orang yang dicintai. Untuk setiap pesanan, sebuah sijil indah yang boleh anda pilih sendiri akan dihantar ke penerima dengan mesej peribadi sesuai permintaan anda. Tanamlah pohon untuk berbagai kesempatan seperti: perayaan kelahiran, Bar atau Bat Mitzvah, acara wisuda, perkahwinan, ulang tahun, doa untuk lekas sembuh dari penyakit, atau pun untuk mengenang seseorang yang istimewa bagi anda tentunya. Selama 100 tahun terakhir, Jewish National Fund (JNF) telah menanam lebih dari 250 juta pokok di seluruh tanah Israel. "

Zionis Diam-Diam Meyakini Hadis Akhir Zaman

Tanda-tanda akhir zaman salah satunya adalah diperanginya kaum Yahudi oleh kaum muslimin. Dari Abu Hurairah, Rasul saw bersabda:
"Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum muslimin memerangi Yahudi, lalu kaum muslimin akan membunuh mereka sampai-sampai setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, tetapi batu dan pohon itu berkata, 'wahai kaum muslimin, wahai hamba Allah ada orang Yahudi di belakangku , marilah dan bunuhlah dia. 'Kecuali (pohon) Gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi. "(Riwayat Muslim VII / 188, Bukhari IV / 51, Lu'lu wa al-Marjan III / 308)
Bagaimana pokok ghargad itu? Imam an-Nawawi berkata,
"Gharqad adalah sejenis pohon berduri yang dikenal di negeri Baitul Maqdis (Palestin). Disanalah Dajjal dan Yahudi (akan) dibunuh (yakni oleh Nabi Isa dan kaum Muslimin). "

Dengan adanya projek penghijauan dengan menanam seluruh Bumi Palestin dengan pohon ghargad, maka hal itu menunjukka jika sesungguhnya kaum Zionis Yahudi itu percaya dengan hadis hari akhir Rasulullah saw. Ini memang sifat mereka, yang iman pada sebahagian kitab Allah, namun ingkar di sebahagian yang lain. Projek penghijauan ini merupakan Perang Pohon berskala global, kerana siapa pun yang menyokong atau bersimpati pada Zionis-Israel di seluruh muka bumi, boleh membeli lalu menyumbangkan pokok-pokok pelindung Yahudi ini dan menanaminya di Bumi Palestin. 


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post