Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » HEBAT! - Issa Berusia 10 Tahun Sudah Pakar Buat Bom Di Syria (10 GAMBAR)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Tatkala kanak-kanak lain di seluruh dunia ketika umur 10 tahun masih merangkak untuk menuntut ilmu,seorang kanak-kanak di Syria ini sudah jadi pakar Bom. Sungguh hebat!


Seorang kanak-kanak yang berperang di sebalik konflik Syria. Kanak-kanak ini bernama Issa , baru 10 tahun!, jari-jari dan badan kecilnya, mengangkat mortar dan rangkaian peralatan senjata selama 10 jam sehari! .

Issa memasang mortar di kilang senjata yang dikendalikan tentera pemberontak di Aleppo, Syria. Issa mengiikut ayahnya menjadi pekerja yang memasang dan memperbaiki senjata, khususnya mortar beserta alat pelancarnya.



Sehari-hari ia bergaul dengan senjata di bengkel yang dimiliki pasukan pejuang di Syria. Bersama ayahnya yang menjadi pendukung pasukan pejuang, Issa bekerja rutin dari pagi hingga petang. Bila hari Jumaat ia memilih tinggal dirumah dan melangkahkan kakinya ke masjid untuk berdoa. 

TAOTAUAJER : Lihatlah.. bertapa beruntungnya kita yang duduk di dalam negara yang aman dan kehidupan kita jauh berbeza dari si kecil ini yang sudah memerah keringat di usia muda.


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post