Breaking

Friday, March 7, 2014

PEMBONGKARAN! - Inilah Punca Buku Ultraman The Ultra Power Diharamkan Malaysia (2 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Pastinyer korang pun pelik apabila mendengar kenyataan buku Utraman di haramkan di malaysia. Kenapa pulak buku Ultraman diharamkan? Tao di fahamkan Kementerian Dalam Negeri mewartakan Perintah Larangan Penerbitan terhadap buku ‘Ultraman The Ultra Power’ di atas sebab-sebab tertentu.


Dimana pada  buku ‘Ultraman The Ultra Power’ mengandungi unsur-unsur yang boleh memudaratkan ketenteraman awam.

Buku terbitan bahasa Melayu itu adalah terbitan Resign Publications, manakala pencetaknya Network Printers. Mengikut kenyataan Kementerian Dalam Negeri pada 6 Mac 2013, warta larangan itu berkuat kuasa mulai 18 Februari 2014 mengikut Seksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Mereka yang disabitkan melakukan kesalahan termasuk memiliki dan mengedar buku berkenaan boleh dikenakan penjara tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya. -Seksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Fakta Buku Ultraman The Ultra Power Diharamkan Malaysia

  • Mengandungi unsur-unsur yang boleh memudaratkan ketenteraman awam.
  • Menjejaskan keselamatan
  • Menggunakan ayat atau perkataan yang mengelirukan
  • Menggunakan perkataan “Allah” dalam Buku Ultraman Edisi Bahasa Melayu
  • Buku diharamkan berkuat-kuasa mulai 18 Februari 2014

Inilah Punca Buku Ultraman The Ultra Power Diharamkan

SUMBER : melvister.com

TAOTAUAJER : Adohaii, ingatkan ape la yang menyebabkan buku Ultraman nie diharamkan sangat. Yang si pengeluar pulak ape sal la pulak ada perkataan Allah di situ, boleh pulak Ultraman tu di samakan dengan Allah pulak. Nanti abis terpesong semua akidah budak-budak yang membacanya. 


Adbox