Breaking

Thursday, October 31, 2013

SUBHANALLAH! - Allah Turunkan Rezeki Dengan Terdamparnya Ratusan Ikan Pari Di Gaza (5 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Dengan konflik yang berpanjangan di gaza pintu penyeberangan Gaza-Mesir yang terletak di Rafah telah ditutup telah mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan bekalan makanan. Namun begitu, dengan kuasa allah membantu mereka ini apabila ratusan ikan pari jenis Mobula secara misteri terdampar di pantai Gaza, Palestin. Peristiwa ini menjadi berkah tersendiri bagi warga Gaza yang merana akibat sekatan negara zionis Israel.


Eyad Almadoun bersyukur dengan rezeki tak terduga

Dalam video yang boleh dilihat di Youtube, dilaporkan Daily Mail, seorang nelayan bernama Eyad Almadoun mengaku terkejut melihat pemandangan tersebut. Dia berkata, ikan pari ini terakhir dilihat di pantai Gaza enam tahun lalu.


Dia berkata, biasanya warga Gaza mendapatkan ikan ini dari Mesir yang dihantar melalui terowong bawah tanah. Harganya juga sangat mahal.

Dia berkata, ini bukan kali pertama ikan terdampar di pantai tersebut. Sehari sebelumnya, sebanyak 220 ekor ikan terdampar di pantai dan dia yakin esok ikan yang terdampar akan lebih banyak lagi.

"Hari ini Tuhan menyediakannya untuk kami," kata dia.




Ikan pari Mobula ini mempunyai ciri sama dengan ikan pari manta. Mobula boleh mencapai panjang hingga lima meter dan berat lebih daripada 76 kilogram. Sekilo ikan jenis ini dijual di Gaza dengan harga enam atau tujuh shekel.

Ramai-ramai warga Gaza memotong ikan-ikan tersebut dan mengangkutnya menggunakan kereta tolak. "Kini baik orang kaya dan miskin boleh memasak ikan ini dan memakannya dengan nasi atau tomato," kata Almadoun.

TAOTAUAJER : Subhanallah, inilah tanda kebesaran allah, mereka di murahkan rezeki dikala di himpit kesusahan dan tekanan akibat sekatan negara zionis Israel yang kejam - Koleksi .Miracles of Allah Almighty


Adbox