Breaking

Sunday, October 6, 2013

HEBAT! - Pelukis Argentina Gunakan Mata Untuk Melukis (5 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Mungkin melukis menggunakan tangan sudah terlalu mainstream, seorang lelaki dari Argentina ini menggunakan kelebihan yang ada pada dirinya untuk melukis dengan menggunakan matanya.


Pelukis abstrak Argentinia ini mampu membuatkan sesiapa sahaja kagum dengan keupayaannya melukis menggunakan teknik luarbiasa, iaitu menggunakan mata.

Caranya, Granado akan menyedut bancuhan warna air di hidung sebelum menghembus warna ke kanvas menggunakan saluran di mata.

Teknik ini telah dipraktikkan oleh Granado sejak kecil lagi, sebaik sahaja menyedari matanya boleh menyemburkan air apabila dimasukkan menerusi hidung.

Granado memerlukan masa antara 10 minit hingga berbulan-bulan untuk menyiapkan satu-satu karya yang dijual lebih £1,500 (RM7,800) setiap satu. Antara inspirasinya adalah pelukis Amerika, Jackson Pollock.





TAOTAUAJER : Memang hebat, tak ramai orang yang boleh melakukan perkara sebegini. Dan hebat juga dengan kelebihan yang dimilikinya itu boleh di jadikan sebagai hasil seni yang sangat bernilai. - Koleksi Hebat


Adbox