Breaking

Friday, July 26, 2013

OMG! - Kura-kura Ini Hisap Rokok 10 Batang Sehari (2 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Menurut laporan media China, di sebuah kampung di pinggir Changchun tinggal terdapat kura-kura yang ketagihan nikotin dimana ia merokok kira-kira 10 batang sehari. Penjaga haiwan terbut mengatakan apabila ia merasakan memerlukan rokok. reptilia tersebut akan menjadi gelisah dan mula mendesis.


Nak tau macamana kura-kura tersebut boleh menjadi ketagih pada rokok? Tang,Seorang chef tempatan yang membantu bosnya menjaga reptilia itu, berkata ia bermula tabiat tersebut kira-kira dua bulan lalu apabila dia menyedari haiwan itu telah hilang minat dalam makanan ikan hariannya.

Selepas memeriksa reptilia itu, beliau mendapati terdapat tulang ayam tajam yang tersangkut, tetapi apabila dia cuba menarik ia keluar, dan telah digigit dan ia menyakitkan. Tang menyedari satu-satunya cara dia boleh mengambil tulang adalah dengan mengalih perhatian reptilia tersebut, jadi dia mengambil rokok yang berada di mulutnya dan memberikannya kepada reptilia tersebut untuk menggigit rokok tersebut. Dengan itu dia berjaya mengeluarkan tulang ayam tersebut.

Keesokan harinya, Tang duduk di kerusi berhampiran kura-kura tersebut dan menyalakan rokok selepas bekerja keras hari tersebut. Sebaik sahaja ia melihat asap, reptilia itu merangkak di atas beliau, dan menyalakan rokok dan memasukkannya ke dalam mulut haiwan tersebut.


Selepas itu, mereka sering hisap rokok bersama sehingga menjadi satu ketagihan. Sekarang, setiap kali ia tidak menerima rokok, reptilia tersebut mula membuat bunyi desiran dan mengikuti Tang sekitar mana sahaja dia pergi, merangkak di atas beliau sehingga ia mendapat nikotin yang diinginkan.



Ia adalah menyeronokkan pada mulanya, tetapi kini dia berasa bertanggungjawab untuk untuk menjag kura-kura yang ketagihan merokok, ditambah dia tidak mampu untuk membiaya rokok yang dikongsinya.

SUMBER : ChinaDaliyNews· 

TAOTAUAJER : Kalau korang nak tau ini bukan kali pertama haiwan menjadi ketagih pada rokok. Kembali pada tahun 2011, tao pernah tulis pasal ular sawa ketagih rokok dan burung gagak yang menghisap rokok. Manakala Shirley, seekor orang utan dari Malaysia yang merayu pelawat di zoo memberikannya rokok . Tu la gatal sangat bagi rokok, tengok betapa jahatnya nikotin dalam rokok haiwan pon boleh jadi ketagih pada rokok - Koleksi Pelik tapi benar


Adbox