Breaking

Friday, May 10, 2013

SUBHANALLAH! - Ribut Paling Menggerunkan Di Planet Zuhal (3 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sepertimana yang kita tau Zuhal Adalah planet ke 6 dari matahari dan juga antara planet yang terbesar dalam sistem suria kita. Satu fenomena yang menakutkan berjaya dirakamkan di Planet Zuhal. Selain bumi, planet-planet lain jugak mengalami fenomena-fenomena ribut dan ia lebih dahsyat daripada bumi disebabkan oleh beberapa faktor. Jom kita lihat..


Ini adalah taufan paling kuat pernah dicatatkan sistem solar berlarutan di planet Zuhal.Imej yang menakjubkan fenomena ini kosmik lakukan Cassini. Para saintis mengatakan bahawa dia telah bermula beberapa tahun yang lalu. Taufan ini, yang meliputi kutub utara planet tersebut, adalah sama dengan separuh daripada kawasan Australia. kawah diameter kira-kira 2000 km, dan kelajuan angin di pusat prevyshet 500 km sejam.



TAOTAUAJER : Menggerunkan ribut yang begitu besar, pastinyer ribut tersebut sanggat dahsyat dan tidak dapat di lihat apa yang berlaku di bawah awan ribut tersebut. Kalau jadi macam nie kat bumi agaknyer macamana? Allahuakbar! - Koleksi Dahsyat


Adbox