Breaking

Tuesday, November 13, 2012

WTF! - Taman Tema Tandas di Suwon, Korea Selatan (9 GAMBAR)


TAOTAUAJER - Pelik jer bunyinya bukan " Taman Tema Tandas " taman tema tapi bertemakan tanda pasti terbayang jamban jer kan. Inilah taman tema yang terdapat di Di Suwon, Korea Selatan. Taman hiburan yang luar biasa telah dibina dalam ingatan bekas Datuk Bandar di bandar ini, Sim Jae-Duck, mesra dikenali sebagai Mr Toilet (Encik Tandas).


Pelawat ke Taman Restroom Kebudayaan di bandar selatan Suwon boleh belajar fakta-fakta yang menyeronokkan tentang tahi manusia dan melihat sekitar galeri seni bertemakan tandas.


Encik Jae-Duck mempunyai semangat untuk tandas dan menghabiskan hidupnya berkempen untuk tandas yang lebih baik di negeri berdaulat.


Beliau dilaporkan dilahirkan di loo neneknya dan juga membina sebuah rumah berbentuk tandas untuk didiami, yang sejak itu telah bertukar menjadi sebuah muzium di taman tema.

Lee Taman Youn Souk berkata kepentingan tandas tidak boleh dipandang ringan. 'Kami hanya memberi tumpuan kepada makan setiap hari, kadang-kadang kita terlepas pandang kepentingan tandas,' katanya kepada BBC.

'Kita sudah tahu apabila bangun pada waktu pagi kita perlu pergi ke tandas tetapi orang tidak mahu bercakap tentang perkara ini.

'[Mereka] begitu penting untuk pemuliharaan kesihatan, sanitasi dan air.'Bandar ini telah memeluk reputasi tandas dan setiap tahun memegang Seni tahi Festival Golden popular.








TAOTAUAJER : Pasti ianya pelik bagi korang sebab tandas pon nak di jadikan taman tema, taman tema ini sebagai peringatan kepada Mr.Toilet dan juga tandas adalah salah satu yang menjaga manusia daripada terkena sebarang penyakit yang merbahaya jika sisa najis tidak diurus dengan sebaiknya.

Adbox