Breaking

Tuesday, November 20, 2012

TAUTAK? - Kenapa MC Donald Perlu Di Boikot Untuk Selamatkan Palestin

TAOTAUAJER - Boikot memboikot ini seperti bermusim, sepertimana yang berlaku buat masa ini bersepah yang memboikot MCD namum seperti sekadar kata-kata sahaja. Pernahkah korang tahu mengapakah kita harus memboikot Mc Donald untuk selamatkan warga Palestin.


Seperti yang korang tahu, kini Israel sedang menyerang Gaza dengan begitu kejam dan tidak berperikemanusiaan. Dengan memboikot produk israel merupakan salah satu jalan untuk mengelakkan dana yang juga merupakan sumber kewangan peperangan Israel.

Jom kita ketahui mengapakah kita harus memboikot Mc Donald untuk selamatkan warga Palestin

Mc Donald adalah antara salah satu produk israel yang paling terbesar didunia dan menjana pertumbuhan ekonomi mereka. Jadi, itu merupakan sebab kenapa rakyat Malaysia perlu berbuat demikian.


Walaupun dengan hanya boikot dan tanpa berperang, ianya dapat menjatuhkan negara Israel. Untuk mengelakkan isu boikot ini berterusan, Mc Donald baru-baru ini telah membuat promosi untuk memberikan produk mereka secara percuma kepada di seluruh cawangan di Malaysia. Namun, umat islam berasa ianya hanya helah Mc Donald untuk mengambil hati umat islam di negara ini.

Apapun, pihak MC Donald Malaysia turut memberikan penjelasan bahawa mereka tidak pernah menyokong israel dan mengeluarkan seperti yang tertera dibawah.





SUMBER : melvister.com, mcdonald.com

TAOTAUAJER : Baru tau... tapikan susah nak dikata kita boikot-boikot juga nanti bila dah reda serangan Gaza nie nanti conform korang akan pegi makan MCD juge. Sewaktu itu pasti korang sudah lupa apa yang telah berlaku pada palestin.


Adbox