Breaking

Friday, September 21, 2012

TAUTAK? - Ini Iklan Yang Menyebabkan Kemarahan Orang Yahudi (2 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Berita paling hot dan paling membuatkan umat islam marah apabila baru-baru ini tersebarnya video yang menghina Nabi Muhammad S.A.W ke seluruh dunia oleh puak-puak Yahudi ini, kemudian tidak lama selepas itu puak Yahudi ini  terpaksa berhadapan dengan apa yang umat Islam di dunia rasai selepas turut dihina dalam sebuah iklan.


Sebuah syarikat pembuat pil membuatkan puak Yahudi Kalau nak tengok apa rupa iklan yang sebabkan Yahudi ni marah, meh usha kat bawah ni..

Gambar mengerikan mangsa kem tahanan rejim Nazi adalah mimpi buruk bagi sebahagian besar kaum Yahudi.

Namun, gambaran mengerikan itu justeru menjadi bahan jenaka sebuah surat kabar Estonia dengan menjadikannya sebuah iklan. Tidak hairanlah, iklan ini mengundang kemarahan banyak orang, terutama kaum Yahudi.

Iklan itu sendiri mempromosikan pil diet yang memaparkan sejumlah lelaki kelaparan dengan lokasi di kem mematikan terbesar di Jerman itu. Dalam iklan itu, terpampang tulisan,''Satu, Dua, Tiga, pil pelangsing Dr Mengele sangat berkesan untuk anda! Tak ada lagi orang gemuk di Buchenwald!"

Reaksi paling keras datang dari organisasi Yahudi. Mereka mengecam iklan di Eesti Ekspress yang diletakkan di bahagian jenaka surat khabar itu. ''Iklan ini amat mengelirukan dengan mengorbankan jutaan mangsa korban Nazi,'' ungkap Efraim Zuroff dari Pusat Simon Wiesenthal, Jerusalem.

Alla Jakobson, jurucakap komuniti Yahudi Estonia, berkata, insiden itu menunjukkan masyarakat Estonia mengalami masalah besar dalam moral dan nilai etika.

TAOTAUAJER : Amekau... baru dye rasa amacam apa yang umat Islam di dunia rasai selepas turut dihina.


Adbox