Breaking

Wednesday, May 30, 2012

HOT! - Sultan Johor Beli 'WWW 1′ dan di Cerca! (4 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Heboh pasal pembelian Nombor plate berdaftar WWW 1 yang berharga setengah juta dimana senarai pemilik no plate berdaftar WWW telah paparkan kepada umum, dan di mana Sultan Johor berjaya memiliki nombor plate berdaftar WWW 1 tersebut dengan harga RM520000. Yang hotnya Sultan sendiri telah di cerca akan pembelian no plate tersebut...


Kalau korang nak tau jumlah ini kini telah mencatat satu rekod baru sebagai nombor plat paling mahal yang pernah dijual di Malaysia dan ia milik Sultan Johor.

Namun, sekarang ini, timbul pula keadaan kurang enak apabila seorang lelaki telah berani mencerca Sultan Johor apabila berjaya memiliki nombor plat kenderaan “WWW 1” itu.



Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar juga berjaya mendahului 9,999 pembida yang lain termasuklah Yang di-Pertuan Agong dan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam proses pembidaan.

Ini senarai pembida nombor plat berdaftar WWW...


Lelaki tersebut telah mempertikaikan dari mana sumber wang yang digunakan oleh Sultan Johor untuk membeli nombor plat itu di laman sosial Facebooknya.

Malah, dia juga berani mengeluarkan kata-kata kesat mengutuk Sultan Johor dan kerabat di-Raja yang lain.

“Kenapa nak beli nombor plate samapi Rm5230K pasal nak no plate WWW1.. ****h punya Sultan.. That why I hate rotal people yng guna duit cukai rakyat semata-mata nak beli benda2 x guna. no plate WWW1 buat dia masuk syurga ke? Kalo la Rm520k buat amal jariah bukak sekolah tahfiz ke.. pahala dapat berganda2.. aku ada tngok seorang yang miskin keje kuli2 susah payah kumpul duit derma tuk pembangunan sekolah tahfiz.. Moga beliau dicucuri rahmat,” tulis lelaki tersebut.

 GAMBAR SUMBER | BRADERJAI.BLOGSPOT.COM

Sultan johor di kutuk akan pembelian nombor plate berdaftar WWW1
Ekoran tersebarnya status lelaki yang berani itu, Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim telah membalas balik kenyataan lelaki itu di laman Twitternya.

“JOHOR Royal Family does Not take any Money from the Government. Since the time of Almarhum Sultan Ibrahim. Feel free to ask the MB or any Government officials. The money allocated to My Father and I every month as a Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim. The purpose of these foundation (Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim)is for the Rakyat and to assist the Johor State Government. I my self, since the time I was Raja Muda, Never took 1 cent from the Government till this very Day. Its my Rakyat’s Money. So, before You Open you mouth. Do your research,” balas TMJ.

 

TAOTAUAJER : #AMEKAU! Setepek kena dengan Tengku Mahkota Johor , agak-agak la membuat tuduhan yang melulu terhadap SULTAN apa yang di tuliskan oleh TMJ betul dan tepat. Sebagai rakyat Malaysia tidak kiralah tinggal di negeri yang berbeza, seharusnya kita perlu untuk mempunyai rasa hormat kepada Sultan.

Tak sepatutnya melemparkan kata-kata kesat untuk mencerca sultan adalah tak patut sama sekali walaupon tak puas hati kat sultan. Nie main cakap mengikut emosi jer kan dah kena maki balik... Fikir dulu sebelum bercakap!

Pasti korang tak tau! Pasal nombor pendaftaran korang tautak ade no plate yang telah di beli semua nombor oleh sultan Johor? haaa... kalau korang boleh cari kenderaan lain yang guna no plate JMF kecuali kenderaan tentera JMF korang bagi tau! 

DAULAT TUANKU

Adbox