Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » OMG! - Bunuh Diri Setelah Gagal 200 Kali Mendapat Kerja
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Dalam islam melarang kita membunuh diri dan ganjaran nya adalah ke NERAKA JAHANAM. Tak kira la betapa looser nya kita ini... kita harus memohon dari Allah. Ikuti kisah benar ini dimana seorang perempuan Bunuh Diri Setelah Gagal 200 Kali Mendapat Kerja.

Kegagalan dalam hidup menjadi kebanyakan manusia di dunia mengakhiri hidup mereka dengan jalan terkutuk, iaitu bunuh diri.

Perasaan yang tidak menentu dan perasaan malu kepada masyarakat menjadi tekanan dan menjadi punca utama memilih jalan untuk membunuh diri. Sungguh menyedihkan,seorang wanita cantik berumur 21 tahun membunuh diri setelah gagal mencari kerja hingga 200 kali.

Vicky Harisson sebenarnya mempunyai cita-cita menjadi penerbit filem dan guru ini akhirnya harus mengubur semua cita-cita itu bersama dirinya. Sehari selepas penolakan lamaran kerjanya yang ke 200 dia meninggalkan nota kepada keluarganya yang mengandungi “i don’t want to be me anymore” kemudian dia mengambil dadah yang berlebihan.

“Saya sudah tidak boleh menghitung berapa kali dia melamar kerja, dia hanya ingin bekerja dan menghasilkan wang, saya tidak tahu mencari kerja akan sesusah ini “kata ayahnya. dia sudah cuba melamar di pelbagai pekerjaan seperti pelayan dan penjaga kedai tapi semua nya di tolak dan ia pun akhir nya kehilangan semangat.
SUMBER | Dailymail
sayang sekali....


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post