Breaking

Thursday, December 22, 2011

Wow! - Malaysia akan keluarkan Wang kertas & Syiling Malaysia terbaru 2012 (8 Gambar)

TAOTAUAJER - Untuk pengetahuan korang, mata wang siri baru bagi 2012 yang dilancarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) ini telah dilancarkan pada hari ini oleh Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Mohd Najib. Kalau korang nak tau, duit kertas yang baru ini ditukarkan kepada rekabentuk baru.

Duit RM20 pun terselit kat situ dengan menggunakan warna lama iaitu warna kuning keemasan.

Selain reka bentuk baru, warna pada duit kertas tersebut juga dipadankan dengan warna-warna yang menarik. Jom kita lihat gambar duit kertas dan syiling baru dibawah.




Mata wang siri baharu ini terdiri daripada wang kertas dan duit syiling baru dengan reka bentuk yang baharu. Wang kertas yang dikeluarkan adalah dalam denominasi RM1, RM5, RM10, RM20 dan RM100 dan akan berada dalam edaran pada separuh kedua 2012. Bagi siri baru ini, substrat polimer digunakan untuk wang kertas RM1 dan RM5.

Gambar berikut merupakan design duit kertas dan syiling terbaru Ringgit Malaysia yang akan di keluarkan pada Julai tahun depan. Turut diperkenalkan juga nilai Wang kertas Note baru RM20 yang juga akan di keluarkan pada Julai tahun depan.



Photobucket Okay yang nih ade yang mengatakan duit 50 yang terbaru tetapi sebenarnya bukan ini hanyalah gambar duit RM50 edisi SUKOM 98, berhenti daripada menyebarkan info yang salah. Disini tao nak bagi tau berita nih dah lame tersebar dan masih ramai juga yang percaya akan dakwaan tersebut....


Adbox