Breaking

Tuesday, December 13, 2011

MISTERI! - Gua seperti tengkorak yang banyak meragut nyawa

TAOTAUAJER - Di Coniston , Seorang Jurugambar berjaya mengambil gambar sebuah gua yang bentuknya menyerupai tengkorak manusia. Gua ini dikhabarkan sudah meragut nyawa ramai penyelam.


Terdapat danau di lokasi gua tersebut yang diketahui memiliki kedalaman mencapai 25 meter. Tempat itu merupakan terowongan bawah tanah dan juga tempat para penyelam mengakhiri hidupnya.


"Para penyelam mati di sini, selain itu banyak pula pendaki gunung yang mati di sini," kata Peter Bradsley yang mengambil gambar gua tersebut.

The photo of the cave, when turned on its side, displays an ominous image of a skull

"Bila kita menyaksikan foto gua ini. Gua ini nampak mengerikan kerana bentuknya mirip tengkorak manusia. Foto ini sama sekali tidak dimanipulasi dan memang terlihat angker. Gua ini juga mengingatkan kita pada filem Indiana Jones," tambahnya.

Pada terowongan pertama, terdapat lokasi yang sesuai untuk menyelam, meski demikian suhu air di kawasan itu hanya 6 darjah celcius atau bahkan lebih rendah lagi.

Beberapa laman di internet bahkan memperingatkan para pengunjung agar berhati-hati dan mempertimbangkan dirinya bila ingin menyelam di gua tersebut, seiring dengan ramainya penyelam yang mati di tempat itu.(rhs)


sumber : DM

.
Adbox