Breaking

Monday, September 26, 2011

WOW! - ‘Malaikat’ Melompat dari Matahari terakam oleh NASA

TAOTAUAJER - Ini lagi kisah Fenomena berkenaan matahari dimana dalam satu video yang dirakam oleh NASA satu letusan api dari matahari keluar berbentuk seperti ANGEL atau pon malaikat berkepak.

Photobucket

LONDON – Tak disangka-sangka, bentuk menakjubkan seperti ‘Malaikat’ telah ditemui dan dirakam di matahari. Saksikan video dibawah ini nanti.

Kemunculan ‘Malaikat’ di Matahari tersebut itu tertangkap oleh kamera NASA.

Dan letusan Pusaran, yang berpusar hingga 93.206 kilometer di atas permukaan Matahari, mempunyai persamaan yang ketara dengan bentuk malaikat (ANGEL).

Pusaran plasma luar biasa menjulang dari permukaan matahari. Beruntungnya, fenomena tersebut tertangkap dalam bentuk macam malaikat.

Liukan seperti tornado 150 ribu kilometer di atas permukaan matahari itu terjadi selama beberapa jam. Letusan plasma magnetik yang disebut prominence itu meliuk dari matahari sebelum akhirnya berpisah menjadi empat untaian berbeza dan menghilang.

Astrofizik Matahari C. Alex Young dari Goddard Space Flight Center NASA mengatakan, “Secara kasar nye, ketinggiannya antara 10 sampai 12 Bumi.” Menurutnya, pemandangan menakjubkan yang terjadi pada 12 Juli itu tergantung pada sudut pandang.

Video ini diambil dari Solar Dynamics Observatory. “Struktur semacam ini bukanlah hal biasa dilihat,”

SUMBER | DailyMail

TAOTAUAJER : Pelik jer kan...kenayataan ini di keluarkan oleh NASA sendiri , sememang nyer kalau kita lihat kat situ ade la macam titik tu ibarat kepala dan seperti tangan keatas dan mempunyai kepak di belakang nyer. Papepon jarang -jarang berlaku nih sume kuasa ALLAH tu baru sikit jer ditunjukkan.

Berita hot tentang matahari ~



Adbox