Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » Gempar | Awana, Penyepak Penalti Terunik, Maut Kemalangan!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


TAOTAUAJER - Masihkah anda ingat penyepak penalti yang pelik hanya menggunakan tumit? Pemain bola sepak Uni Emirat Arab Theyab Awana yang menjadi sensasi di dunia maya setelah membuat gol dari titik penalti menggunakan tumitnya meninggal dalam sebuah kemalangan kereta.


Nama winger Uni Emirat Arab itu mulai menjadi sorotan publik setelah dia membuat gol penalti melalui tumit saat Uni Emirat Arab menang 6-2 atas Lebanon dalam liga persahabatan (17/7/2011).

Kemalangan tersebut terjadi sewaktu Awana pulang dari sesi latihan bersama team nasional Uni Emirat Arab menjelang laga Kelayakan Piala Dunia melawan Korea Selatan pada 11 Oktober akan datang di Al Ain menujuke Abu Dhabi pada Minggu (25/9)

Kemalangan terjadi di Jambatan Sheikh Zayed sewaktu dia dalam perjalanan kembali ke Abu Dhabi dari Al Ain bersama adiknya, Raad (13 tahun). Sewaktu itu Theyab baru saja selesai menjalani latihan bersama timnas UEA.

Kenderaan yang dinaikinya menghantam trak kerena kenderaan hilang kawalan. Berdasarkan laporan di tempat kejadian, Theyab memandu sambil bercakap dengan seseorang melalui BlackBerry miliknya.

Hal itu dapat dilihat dari ade nyer beberapa pesanan melalui BBM. Theyab meninggal sebelum sempat dibawa ke hospital. Manakala adiknya meninggal beberapa jam setelah dirawat secara intensif.

Kematian pemain kelab Baniyas itu jelas menyedikan bagi pihak pasukan bola UEA. Theyab adalah pemain yang populer di UEA. Dia berjasa besar mengantarkan UEA menjadi runner-up Asian Games 2010 di China.

Saksikan sejarah yang entah mungkin berulang lagi ke idak tao pon tak tau la



Tapi sayannnngg~

Photobucket .
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post