Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » » » Wow | Komet hantam Matahari, Video pertama terakam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


TAOTAUAJER
- wow nieh tao nak tunjukkan satu fenomena yang first time terjadi dan first time terjadi dan first time jugak korang ley dapat tengok dimana satu komet yang besar menghentam matahari.

Photobucket

Korang mungkin perlu menunggu tahun kira-kira 4.55billion tahun untuk melihat sesuatu yang jarang-jarang berlaku. Saksikan video dibawah satu komet menghentam matahari korang jangan kedipkan mata buat beberapa saat untuk melihat fenomena yang jarang-jaran berlaku ini.

Pada awal pagi 6 Julai tahun ini tak ada orang yang pernah berjaya menangkap rakaman komet berlanggar dengan matahari.

Tetapi saat tiga seluruh on-the-spot tindakan dari Solar Dynamics Observatory NASA dan semua yang telah berubah. Solar Dynamics Observatory NASA berjaya merakam kan satu fenomena ini.

Dalam video tersebut, komet bergerak dengan kelajuan sangat cepat dari kanan bawah skrin sebelum akhirnya menghilang dari pandangan setelah menghentam permukaan matahari.

Komet menghentam matahari seperti ini bukanlah fenomena biasa terjadi tetapi luar biasa. Sejumlah komet seperti ini disebut komet Kreutz. Nama Kreutz diambil dari astronomi abad ke-19 Heinrich Kreutz yang pertama mencari komet ini.

Komet ini diduga berasal dari komet raksasa yang pecah di masa lampau. Hal itu menjelaskan mengapa komet ini mengikuti trakyektori sama di sekitar matahari. Komet ini sebenarnya tak sempat benar-benar melanggar matahari kerana menguap terlebih dahulu akibat panas bintang di matahari tersebut.




Jangan kedip mata eh...tengok betul-betul

Mesti korang tak penah tau pasal nie pulak
OMG! | Khalimah Allah Terlihat Pada Matahari

Photobucket
SUMBER | Dailymail
.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post