Breaking

Tuesday, May 31, 2011

Wow | Landak malang tak ade duri PELIK JER!

Biasa pepatah melayu malang tidak berbau..tapi kali ini Malang tidak berduri pulak, apabila seekor landak malang tidak berduri dilahirkan di Virginia.

Landak botak tak berduri, kebiasaannya akan berwarna keputihan

NORFOLK | Malangnya nasib seekor bayi landak di Norfolk, Virginia. Dia terlahir tanpa duri tajam, yang menjadi ciri khas landak pada umumnya. Kalau korang nak tau anak landak kebiasaannya akan berwarna keputihan tapi anak landak pelik ini berwarna kelabu sebab tiada durinya.

Tidak hanya itu, bayi landak itu pun ditinggalkan oleh keluarganya seorang diri. Kesiannyer wuwu~

Betty namenyer, dinamakan oleh seorang anggota pusat penyelamat hewan.

Doktor spesialis haiwan pun kini sedang meneliti keadaan kulit Betty yang pelik nieh.

Betty yang baru berumur kira-kira enam minggu kini nampak berbeza dan mungkin akan manakutkankan landak-landak lainnya.

Namun, dia pun tidak dapat dilepaskan kerana kecacatan pada dirinya. Tanpa adanya duri, Betty tidak mampu untuk membela diri terhadap pemangsa seperti musang dan rubah.

"Keadaan Betty sebenarnya sehat dan semuanya organnya bekerja normal, cuma dye jer tidak berduri," kata Tonia (47) dari pusat penyelamatan haiwan Foxy Lodge, Norfolk.

"Sehingga kami tidak akan membiarkan Betty hidup bebas kerana dia akan diserang pemangsa. Dia pun akan dijauhi landak lain karena bentuknya yang pelik. Bahkan dia tidak akan mendapatkan pasangan landak jantan,"tegasnya.

Malang betul Betty nieh lain dari yang lain,sampaikan spesis yang sama dengan dia pon tak nak terima dye nampaknyer dia akan hidup sendirian. Kesian..kesian

Photobucket
SUMBER | DAILYMAIL.com
Adbox